Ja det var kanske inte den lättaste frågan men om ni får bakgrundsfakta så kanske ni kan hjälpa mig på traven med tänkandet...
Bottenplan ska hall, badrum, kök och tvättstuga ha klinkers.
På ovanvåningen endast badrum och där kan man ju precis välja vad man vill.
"problemet" är att jag vill inte ha samma klinkers , vare sig färg eller form på hela bottenplan men hur löser man det snyggast emellan rummen?
Dvs man kommer in i en hall, direkt till vänster har du toa på ca 4,5 kvm. Rakt fram har du kök och när du gått in i köket så tar du vänster för att sedan komma till tvättstugan. Mellan tvättstuga och kök finns det dörr och jag förmodar en tröskel men mellan kök & hall är det öppet.
En lösning hade väl varit att välja trägolv i kök men då jag ser hur vårt trägolv är misshandlat nu så känns det inte särskilt aktuellt att lägga trägolv i köket, nope!
har funderat på om man valde klinkers som iaf gick i samma färgton, t ex mörkgrågrafit i hall & kök, något ljusare grå i tvätt & bad. Men så tycker jag det känns liiite trist att ha samma golv överallt. Är medveten om att det finns en risk för att det upplevs rörigt & jobbigt om man väljer för olika klinkers och olika läggning/storlek - ja hur har ni gjort?
Skulle vilja ha ett varmare färg i tvättstuga..