Vill ha det som på första bilden men jag vet inte om jag vågar lägga golvet dikt an mot den "försänkta" tröskeln som de gjort på bilden.
Har cc60 på golvbjälkarna och i båda rummen ska golven skruvas. Golvet är ändspontat.
Någon som har erfarenhet av detta?
Edit: Förtydligande, jag är rädd att virket ska röra på sig under säsongerna och antingen skapa en stor glipa eller i värsta fall expandera och skapa tryck och buckla sig.
Har cc60 på golvbjälkarna och i båda rummen ska golven skruvas. Golvet är ändspontat.
Någon som har erfarenhet av detta?
Edit: Förtydligande, jag är rädd att virket ska röra på sig under säsongerna och antingen skapa en stor glipa eller i värsta fall expandera och skapa tryck och buckla sig.
Redigerat:
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
Hur menar du med "vågar" ? Ska man göra som på första bilden gäller det ju att man har underlag på båda sidor som allt vilar på. Det går ju inte att enkom gå emot och det hänger fritt på sidan om "tröskeln" Den blir ju bara en golvbräda på tvären.
Medlem
· Västernorrland
· 11 696 inlägg
Ja allt trä rör på sig. Vill du inte ha springor och annat kanske det är bättre att satsa på nåt i plast, sten eller betong.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur täta glipor mellan nya socklar och golv?
Golv -
Hur stora glipor tolereras i nytt tegeltak
Tak & Vind -
Nybyggt timmerhus – 4 cm glipor, bristfällig dymling osv.
Lösvirke & Timmerhus -
Vad tror forumet om möjligheterna till att bredda denna dörröppningen?
Byggmaterial & Byggteknik -
Google Maps GPS - undviker city
Övrigt Off Topic