Är ny i renoveringssvängen men älskar det verkligen, kul och se när allt växer fram.

Jag har två kanter i rummet som ser förjävliga ut, bilder hittar ni nedan. Som ni ser har jag spacklat ojämnheterna där men det spricker bara. Ser, om jag skall vara helt ärlig förfärligt ut. Har ni något tips på hur jag kan få detta att se snyggt ut? Någon tunn list kanske?

Ni har erfarenheten så söker mig till er :)

Osäker på om jag valt rätt forum men säg till så byter jag (om det går)

Fler bilder finns om ni behöver det för att hjälpa mig. När jag blir bättre blir det min tur att hjälpa haha! :)
Mvh
Glad hobbyrenoverare

• Spacklad vägghörn med sprickor i en renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det vi tittar på? Vad för material är det väggen och liknande behöver beskrivas.

Ser ut som om du har en fiberskiva på ena sidan och en gips på andra?
Har du använt armeringstejp i skarven?

Tjenare, det är mycket riktigt gips och fiberskiva so möts där. Spacklade bara rätt upp och ner i skarven, därav sprickan i guess.

Pederbygg Pederbygg skrev:
Tjenare, det är mycket riktigt gips och fiberskiva so möts där. Spacklade bara rätt upp och ner i skarven, därav sprickan i guess.
Jag skulle testa att lägga dit armeringstejp och spackla ut skarven längre, sandpappra bort spacklet innan bara så det inte bygger så mycket :D

• Gilla
Pederbygg
  • Laddar…
Henrik.woll Henrik.woll skrev:
Jag skulle testa att lägga dit armeringstejp och spackla ut skarven längre, sandpappra bort spacklet innan bara så det inte bygger så mycket :D
Du menar att jag låter det spacklet som är där vara kvar, sedan lägger jag över armeringstejp och fortsätter spackla tills det blir runda fina hörn? (ursäktar om jag låter lätt oerfaren).

Ja tänker att du slipar spacklet som sitter och sedan på med tejpen och spacklar ut det lite längre då tejpen bygger nån millimeter..

Givetvis kan du sätta en täcklist, går hur bra som helst (y):D Personligen hade jag nog spacklat dock men det är en smaksak :)

Hade också nog spacklat, dock med våtrumsspackel som grund för att få en hårdare grund innan vanligt spackel används

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.