Jsg menar att det är et glapp I dörrgångjärnet av ytterdörren som justerades. Behövs DET NÅGOT däremellan? De justerade dörrens höjd då det kom in luft högst upp men det ser inte bra ut med mellanrummet i dörrgångsjärnet eller? ( min tekniska kunskap är inte det bästa därför undrar jag om ni tycker jag ska återkoppla till dörrmontören). Tack för rådIntet skrev:
Det brukar vara en skruv inne i gångjärnet som man kan justera höjden på dörren med. Springan som syns i gångjärnet är inte ett fel i sig. Det är förstås ingen garanti för att allt är rätt. Men jag ser inget fel på bilden.
Att du har ett mellanrum i gångjärn är inget konstigt.A Adeline Ramnäs skrev:Jsg menar att det är et glapp I dörrgångjärnet av ytterdörren som justerades. Behövs DET NÅGOT däremellan? De justerade dörrens höjd då det kom in luft högst upp men det ser inte bra ut med mellanrummet i dörrgångsjärnet eller? ( min tekniska kunskap är inte det bästa därför undrar jag om ni tycker jag ska återkoppla till dörrmontören). Tack för råd
Otroligt bra tråd med bra förklaringar! Jag hade precis som TS trott att något var galet.Intet skrev:
Men ni menar alltså att om man tittar ovanifrån eller underifrån gångjärnen så borde man där se en skruvskalle, varpå gångjärnen är justerbara? Låter fiffigt.
Tack.F fredand44 skrev:
Nej.
Under sitter ett gängat lock som jag brukar lossa med en polygrip. Innanför brukar det vara ett insexhål för att justera tappen.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden