S
Ska byta ut ett frånluftsdon och behöver byta ut stosen den sitter i. Men är lite osäker på hur stosen är monterad. Ser ut att ev. vara en spik - är det vanligt att man spikar fast? Sedan är det något annat som eventuellt kan vara en popnit? Se bilder.

Om det bara är spiken, hur får man enklast bort den då? Om det är en popnit antar jag att det bara är att försöka borra/fila bort den?

• IMG_2450.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_2451.jpg
    Skapa konto
  • IMG_2452.jpg
    Skapa konto
Den ser ut att vara popnitad i spiroröret och sedan fastspikad i underlaget, ser ut som en galvadspik.

Hovtång eller om du har en av dom minsta kofötterna så kan det funka att få juckat ut spiken.

S
Frerider Frerider skrev:
Den ser ut att vara popnitad i spiroröret och sedan fastspikad i underlaget, ser ut som en galvadspik.

Hovtång eller om du har en av dom minsta kofötterna så kan det funka att få juckat ut spiken.
Liten kofång fick ut den men oj vad den satt fast!

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra med popnitarna då man brukar borra utifrån och det här är ju på insidan.

S Sp1nd3l skrev:

Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra med popnitarna då man brukar borra utifrån och det här är ju på insidan.
Ja galvad spik kan sitta som attans🥵😉Kommer du åt att köna ett centrum märke i dom med ett vasst föremål så att borret inte glider så kan du borra ut den, annars slipa av stumpen med något lämpligt.

S Sp1nd3l skrev:

Bara borra bort.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.