Ska byta ut ett frånluftsdon och behöver byta ut stosen den sitter i. Men är lite osäker på hur stosen är monterad. Ser ut att ev. vara en spik - är det vanligt att man spikar fast? Sedan är det något annat som eventuellt kan vara en popnit? Se bilder.
Om det bara är spiken, hur får man enklast bort den då? Om det är en popnit antar jag att det bara är att försöka borra/fila bort den?
Om det bara är spiken, hur får man enklast bort den då? Om det är en popnit antar jag att det bara är att försöka borra/fila bort den?
Produkter som diskuteras: "Hovtång"
Hovtänger
Hovtänger är specialverktyg som används av hovslagare och djurägare för att trimma och underhålla hovar på hästar och andra hovbärande djur. De är utformade för att klippa genom den hårda keratin som hovarna består av, vilket kräver en
Läs mer
Liten kofång fick ut den men oj vad den satt fast!Frerider skrev:
Dock vet jag inte riktigt hur jag ska göra med popnitarna då man brukar borra utifrån och det här är ju på insidan.
Ja galvad spik kan sitta som attans🥵😉Kommer du åt att köna ett centrum märke i dom med ett vasst föremål så att borret inte glider så kan du borra ut den, annars slipa av stumpen med något lämpligt.S Sp1nd3l skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden