Farstatjej90
Torpar-Anna Torpar-Anna skrev:
Du är också på hugget ser jag…
Tack jag gör mitt bästa ☺️

• Gilla
  • Haha
Dr Benz och 2 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Rolig tråd det här! Direkt dyker det upp diverse urban medelklass och dissar offerten "bonnasnickarn har skrivit på kollegieblock med bläckpenna - skrik och spring, TS!!!"
Själv känner jag några hantverkare av den här sorten, och de är de bästa du kan hitta! Även om de inte sitter med Excel och gör toksaltade offerter.

Jag tolkar offerten som att han har listat vilka typer av material som behövs, samt mängd gånger styckepris och fått fram de dubbelunderstrukna summorna längst till höger.
Sedan har han summerat ihop materialkostnaderna med kostnaden för takbeläggningen.
Längst ner arbetskostnaden minus ROT.

Min tolkning, du får prata med honom. Lycka till med ditt projekt!

(Det är precis så här du ska göra för att få ett bra resultat: välj hantverkare efter vänners och grannars rekommendationer, och så väljer hantverkaren om han (är det ju oftast) i sin tur vill jobba åt dig.)
Jag gillar hur du tänker, och jag har beställt MYCKET mer med betydligt MINDRE underlag. Men då har jag också haft kunskapen om vad som skall göras (men också gjort bort mig och lärt mig) så jag anser att det är en kladd och ingen offert, men det är inte likställt med en kludd, om vi ska rangordna :-)

/W

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.