Varför inte duk? Vill ju inte behöva klippa där i all oändlighet. Funderar på att göra grusplan där ändå, så spelar inte så stor roll.
Tro ni det är riskabelt att gräva bort ”knotor”, som sticker upp. triggar man rotsystemet då?

D Daniel 109 skrev:
Lägg inte en massa plast i marken. Har man inte uppsamlare sliper man hanteringen av allt klipp.
 
  • Gilla
Jacob Alvar
  • Laddar…
Nej, ska du svälta ut den så är allt du får bort bra. Personligen gillar jag inte att sprida plast i marken. Den kommer inte att leva i oändlighet om du inte tillåter den att växa till. Ta ner den en gång i månaden så minskar den snabbt. För att få väck de sista när de blir små ska man kanske vara snabbare på.
 
  • Gilla
Måke
  • Laddar…
Att plocka svamp är ute och känns väldigt 1650 tal. Nu är det plocka parkslide som gäller :love:
avFF7XA.jpg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.