5 022 läst ·
68 svar
5k läst
68 svar
Hur tänkte byggahus här?
”Tydligen att din relativa prydhet inte är grund för att tacka nej till annonspengar”.Nötegårdsgubben skrev:
Kan du utveckla ditt svar. 🤔?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Nej, egentligen inte, då jag utgår från att det är de yppiga kvinnorna och inte toastolen som stör dig.K Kling 1 skrev:
Du verkar vilja att reklamen ska censureras och har fått som svar att den håller sig inom gränsen. Din tolerans för reklamen synes mindre än andras och jag tolkar det som prydhet.
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 2 016 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 2 016 inlägg
Jag har faktiskt aldrig fått upp någon annons från Temu på Byggahus (men desto oftare på YouTube).
Däremot de om rödfärg vilket troligen beror på att jag sökt info om just rödfärg.
Däremot de om rödfärg vilket troligen beror på att jag sökt info om just rödfärg.
Jag tycker att jag är tydlig i frågan- ”hur tänker byggahus här”?Nötegårdsgubben skrev:
Vad jag verkligen verkar vilja är ju svar på den frågan och det har jag fått men inte av dig.
Du och några andra tycker tydligen att det är andra svar och åsikter som är viktigare att ge mig.
Du kan känna dig lugn vad gäller min prydhet, den är obefintlig.
Däremot är jag nyfiken på hur mottagare av annonsintäkter tänker.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 203 inlägg
Jag känner mig faktiskt inte alls lugn med att någon försöker påverka vilka annonser som är ok utan att ens erkänna en agenda.K Kling 1 skrev:
Mitt inlägg var nog skrivet minst lika mycket för att markera att andra (jag, och kanske de som gjort tumme upp för mitt inlägg) inte tycker att man behöver ödsla så mycket tid på annonserna som för att besvara dig. Så jag beklagar att du inte tyckte att det bidrog, men att du skulle få svar var inte mitt egentliga syfte.
Jag försöker inte stoppa några annonser.Nötegårdsgubben skrev:
Jag känner mig faktiskt inte alls lugn med att någon försöker påverka vilka annonser som är ok utan att ens erkänna en agenda.
Mitt inlägg var nog skrivet minst lika mycket för att markera att andra (jag, och kanske de som gjort tumme upp för mitt inlägg) inte tycker att man behöver ödsla så mycket tid på annonserna som för att besvara dig. Så jag beklagar att du inte tyckte att det bidrog, men att du skulle få svar var inte mitt egentliga syfte.
Frågan var självklart riktad till ansvariga på byggahus men jag är införstådd med att du och andra också vill vara med och tjata om diverse sidospår.
Hoppas du förstår 😀.
Nu får jag samma typer av annonser på lokaltidningen där jag är uppvuxen, på Expressen mm. Antingen så avsäger man sig annonser från Google, eller så ser det ut så här.
Jag har dock inte fått just de annonserna från Temu (än). Klassificeringsalgoritmerna har dock väldiga problem med mig, för jag får mycket reklam för preparat om urinläckage, klimakteriebesvär, träningsprogram för kvinnor som är 60+, samt av någon anledning som jag inte heller förstår för fullstora silikondockor av japansk snitt. De verkar hyfsat ha identifierat min ålder, men inte mitt kön så de chansar vilt...
Jag har dock inte fått just de annonserna från Temu (än). Klassificeringsalgoritmerna har dock väldiga problem med mig, för jag får mycket reklam för preparat om urinläckage, klimakteriebesvär, träningsprogram för kvinnor som är 60+, samt av någon anledning som jag inte heller förstår för fullstora silikondockor av japansk snitt. De verkar hyfsat ha identifierat min ålder, men inte mitt kön så de chansar vilt...
Jag älskar att Temu på chans skickar in toa-dekorationen! ”Vi har ingen aning om vad du gillar så vi kör med ett säkert kort! Här får du ett virkat toaöverdrag!”
Knappast virkat dock, det finns inte maskiner som kan virka. I så fall är det handgjort av (rimligen) slavarbetare (eller så lågt betalda att det ändå bör klassas som slavarbete).H Harmagedon skrev:
Detta råkar jag och frugan ut för ständigt. Hon får reklam på typ elbilar, verktyg och sådant. Jag för diverse "tantsaker". Kan fråga varandra ibland "letar du efter en ny fräs / gardin / jeans / dags att byta tjänstebil?" eller vad som beroende på vad vi får i reklam, och ofta stämmer det.Per Eskilsson skrev:
Även upptäckt att det är stor risk det avslöjar vad man ska ge i julklapp, födelsedagspresent eller så. Får surfa inkognito då nästan.
Undrar om det är mer att just den reklamen får många klick, men till 99% för samma typ av mänsklig beteende som "kan inte låta bli att titta på bilolyckan trots risk för livslånga men" än seriösa spekulanter. Så av den anledningen pushas den ut till många av algoritmen.H Harmagedon skrev:
Det är väl sedan gammalt att man borde köpa sig en tyrolerhatt för att ha det lite glatt…