5 022 läst ·
68 svar
5k läst
68 svar
Hur tänkte byggahus här?
Det är bara att utnyttja läget. Jag började konsekvent klicka på allt lättklätt, och algoritmen fattade snabbt. Numera är min Facebook bokstavligen 80% mjukporr. Det är nästan imponerande hur många företag som livnär sig på att sälja stringbikinis och fetish gear. NAJS! 😁
Det enda gången det slår fel är när jag faktiskt handlar något, och algoritmen känner blod i vattnet. Man undrar ju hur mycket targeted ad money som pissas bort på dessa helt redundanta visningar: "Åh, du köpte ett kylskåp? Här, köp ett till ifall det första förångas!"
Det enda gången det slår fel är när jag faktiskt handlar något, och algoritmen känner blod i vattnet. Man undrar ju hur mycket targeted ad money som pissas bort på dessa helt redundanta visningar: "Åh, du köpte ett kylskåp? Här, köp ett till ifall det första förångas!"
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
Hmm, och ändå verkar du inte veta hur google-annonser fungerar eftersom du döper tråden till "Hur tänkte byggahus här?"K Kling 1 skrev:
Det är något som inte stämmer 🤔
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 808 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 808 inlägg
Jag som handlar aktivt av TEMU ser aldrig den typen av annonser, så typen styrs precis som du säger av annonsdata beroende på tidigare visat intresse, direkt eller indirekt.F fredrik.johansson skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
Jag är en medelålders singelgubbe så jag borde verkligen få såna annonser men ..... icke.ulfben skrev:
Det är bara att utnyttja läget. Jag började konsekvent klicka på allt lättklätt, och algoritmen fattade snabbt. Numera är min Facebook bokstavligen 80% mjukporr. Det är nästan imponerande hur många företag som livnär sig på att sälja stringbikinis och fetish gear. NAJS! 😁
Men jag håller med om att algoritmerna är lite konstiga. Köpte nyligen en madrass online och först nu efter att köpet är fullbordat får jag upp massvis annonser från just det företaget.
”Det är något som inte stämmer”.B Bästerortarn skrev:
Ja det som verkar vara svårt att förstå är att min kunskap om google-annonser har väl inget med min fråga att göra.
Jag behöver inte tips om hur jag undviker vissa annonser och inte heller om hur google-annonser fungerar, önskar svar på frågan.
Fortsätt att missförstå frågan från lite fler håll så kanske svaret kommer snart👍😀.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Inget än så länge. Men nu när jag tänker lite mer på det så är det mycket möjligt att Temu vet om att min frus födelsedag närmar sig och att hon önskar sig träningskläder i present. Om detta stämmer så är jag imponerad över deras träffsäkerhet.Alfredo skrev:
Marlen själv får inte upp denna reklam. Hon visade mig igår att hon fick upp reklam för herrkläder och verktyg.
😀Tack för ditt svar, hoppas du gör ett nytt försök med att få @Per Eskilsson ändra sig i frågan.Marlen Eskilsson skrev:
”Marlen själv får inte upp denna reklam.”Per Eskilsson skrev:
Inget än så länge. Men nu när jag tänker lite mer på det så är det mycket möjligt att Temu vet om att min frus födelsedag närmar sig och att hon önskar sig träningskläder i present. Om detta stämmer så är jag imponerad över deras träffsäkerhet.
Marlen själv får inte upp denna reklam. Hon visade mig igår att hon fick upp reklam för herrkläder och verktyg.
Detta stämmer väl inte enligt det svar jag fick här ovan från Marlen.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
Men du valde väl ändå rubriken och frågan i den själv? Trots att du enligt egen utsago vet att Byggahus har väldigt väldigt lite (om ens något) att göra med vilka annonser som visas.K Kling 1 skrev:”Det är något som inte stämmer”.
Ja det som verkar vara svårt att förstå är att min kunskap om google-annonser har väl inget med min fråga att göra.
Jag behöver inte tips om hur jag undviker vissa annonser och inte heller om hur google-annonser fungerar, önskar svar på frågan.
Fortsätt att missförstå frågan från lite fler håll så kanske svaret kommer snart👍😀.
Du verkar ytterst förvirrad och om folk missförstår har du bara dig själv att skylla.
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Hon har säkert fått upp liknande reklam vid något tillfälle men reklamen från Temu som hon visade mig igår kväll var annorlunda än den jag såg.K Kling 1 skrev:
Jag är imponerad över hur Temu lyckas visa upp 6 olika bilder i en och samma annonsyta, varav några av bilderna uppenbarliga är till för att få betraktaren att stanna upp. Bilderna är ibland i gråzonen men granskar man varje bild var för sig så hamnar de på rätt sida om censurgränsen. De är smarta kineserna.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 188 inlägg
Tydligen att din relativa prydhet inte är grund för att tacka nej till annonspengar.K Kling 1 skrev:
Tycker det verkar vara ett rimligt val. Gissar att motsatsen skulle innebära en betydande insats för att hålla efter relativt harmlösa saker samtidigt som man tappar direkta intäkter.