Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Nu fick jag upp den här annonsen.
Vad beställde du?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
U Utsliten och utdömd skrev:
Eller bidrar i trådar minst var 24e timme
Det är väl 48 timmar? Hur som helst, nu slipper jag reklam två dar till 😀

• Gilla
Utsliten och utdömd
  • Laddar…
Det är bara att utnyttja läget. Jag började konsekvent klicka på allt lättklätt, och algoritmen fattade snabbt. Numera är min Facebook bokstavligen 80% mjukporr. Det är nästan imponerande hur många företag som livnär sig på att sälja stringbikinis och fetish gear. NAJS! 😁

Det enda gången det slår fel är när jag faktiskt handlar något, och algoritmen känner blod i vattnet. Man undrar ju hur mycket targeted ad money som pissas bort på dessa helt redundanta visningar: "Åh, du köpte ett kylskåp? Här, köp ett till ifall det första förångas!"

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Många tips på hur jag kan göra för att undvika annonser, tack för det men detta visste jag sen tidigare.

Frågan var ju inte ställd för att få svar det.
Hmm, och ändå verkar du inte veta hur google-annonser fungerar eftersom du döper tråden till "Hur tänkte byggahus här?"

Det är något som inte stämmer 🤔

• Gilla
Strontus
  • Laddar…
MultiMan
F fredrik.johansson skrev:
Annonserna styrs efter vad det kan tänkas att du är intresserad av. Exempelvis tidigare besökta siter i din historik, så annonsvalet är mer kopplat till dig än Byggahus.
Jag som handlar aktivt av TEMU ser aldrig den typen av annonser, så typen styrs precis som du säger av annonsdata beroende på tidigare visat intresse, direkt eller indirekt.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
ulfben ulfben skrev:
Det är bara att utnyttja läget. Jag började konsekvent klicka på allt lättklätt, och algoritmen fattade snabbt. Numera är min Facebook bokstavligen 80% mjukporr. Det är nästan imponerande hur många företag som livnär sig på att sälja stringbikinis och fetish gear. NAJS! 😁

Det enda gången det slår fel är när jag faktiskt handlar något, och algoritmen känner blod i vattnet. Man undrar ju hur mycket targeted ad money som pissas bort på dessa helt redundanta visningar: "Åh, du köpte ett kylskåp? Här, köp ett till ifall det första förångas!"
Jag är en medelålders singelgubbe så jag borde verkligen få såna annonser men ..... icke.

Men jag håller med om att algoritmerna är lite konstiga. Köpte nyligen en madrass online och först nu efter att köpet är fullbordat får jag upp massvis annonser från just det företaget.

MultiMan
S Staffan-N skrev:
Kan vi prata om den där toasitsen?
Från Moldaviens ambassad.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
K
B Bästerortarn skrev:
Hmm, och ändå verkar du inte veta hur google-annonser fungerar eftersom du döper tråden till "Hur tänkte byggahus här?"

Det är något som inte stämmer 🤔
”Det är något som inte stämmer”.
Ja det som verkar vara svårt att förstå är att min kunskap om google-annonser har väl inget med min fråga att göra.

Jag behöver inte tips om hur jag undviker vissa annonser och inte heller om hur google-annonser fungerar, önskar svar på frågan.

Fortsätt att missförstå frågan från lite fler håll så kanske svaret kommer snart👍😀.

• Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad beställde du?
Inget än så länge. Men nu när jag tänker lite mer på det så är det mycket möjligt att Temu vet om att min frus födelsedag närmar sig och att hon önskar sig träningskläder i present. Om detta stämmer så är jag imponerad över deras träffsäkerhet.

Marlen själv får inte upp denna reklam. Hon visade mig igår att hon fick upp reklam för herrkläder och verktyg.

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
K
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag gillar inte heller innehållet du såg och tycker inte att det passar på Byggahus.se. Faktum är att jag bad @Per Eskilsson att blocka den första gången jag såg den, då jag också fick tveksamma bilder. Han hålller inte med och jag har gett med mig.
😀Tack för ditt svar, hoppas du gör ett nytt försök med att få @Per Eskilsson ändra sig i frågan.

K
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Inget än så länge. Men nu när jag tänker lite mer på det så är det mycket möjligt att Temu vet om att min frus födelsedag närmar sig och att hon önskar sig träningskläder i present. Om detta stämmer så är jag imponerad över deras träffsäkerhet.

Marlen själv får inte upp denna reklam. Hon visade mig igår att hon fick upp reklam för herrkläder och verktyg.
”Marlen själv får inte upp denna reklam.”
Detta stämmer väl inte enligt det svar jag fick här ovan från Marlen.

K Kling 1 skrev:
”Det är något som inte stämmer”.
Ja det som verkar vara svårt att förstå är att min kunskap om google-annonser har väl inget med min fråga att göra.

Jag behöver inte tips om hur jag undviker vissa annonser och inte heller om hur google-annonser fungerar, önskar svar på frågan.

Fortsätt att missförstå frågan från lite fler håll så kanske svaret kommer snart👍😀.
Men du valde väl ändå rubriken och frågan i den själv? Trots att du enligt egen utsago vet att Byggahus har väldigt väldigt lite (om ens något) att göra med vilka annonser som visas.

Du verkar ytterst förvirrad och om folk missförstår har du bara dig själv att skylla.

K Kling 1 skrev:
Han menar just de där tjejerna. Jag fick andra konstiga saker jag inte gillade.

K Kling 1 skrev:
Hon har säkert fått upp liknande reklam vid något tillfälle men reklamen från Temu som hon visade mig igår kväll var annorlunda än den jag såg.

Jag är imponerad över hur Temu lyckas visa upp 6 olika bilder i en och samma annonsyta, varav några av bilderna uppenbarliga är till för att få betraktaren att stanna upp. Bilderna är ibland i gråzonen men granskar man varje bild var för sig så hamnar de på rätt sida om censurgränsen. De är smarta kineserna.

K Kling 1 skrev:
Pengar betyder mycket men hur tänkte ni här?
Tydligen att din relativa prydhet inte är grund för att tacka nej till annonspengar.

Tycker det verkar vara ett rimligt val. Gissar att motsatsen skulle innebära en betydande insats för att hålla efter relativt harmlösa saker samtidigt som man tappar direkta intäkter.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.