5 021 läst ·
68 svar
5k läst
68 svar
Hur tänkte byggahus här?
Jag är ganska nöjd med reklamen i alla fall. Rätt uppfriskande.
För er som verkligen tror att bara vi perversa grovspacklare får upp såna här annonser kan ni prova att rensa era kakor och historik i webbläsaren (samt vara utloggad från byggahus). Det är standardreklamen, och inte nischad efter någon historik eller slikt - även om det var lite kul av admin att mena på det.
För er som verkligen tror att bara vi perversa grovspacklare får upp såna här annonser kan ni prova att rensa era kakor och historik i webbläsaren (samt vara utloggad från byggahus). Det är standardreklamen, och inte nischad efter någon historik eller slikt - även om det var lite kul av admin att mena på det.
Du är avlyssnad av en kines som sover under sängen. Han drömtyder, lyssnar, noterar och fixar lämpliga annonser.K Kling 1 skrev:Jag är ensam om att använda min mobiltelefon, har iofs kollat på Temu men ICKE på tajta damtoppar o dylikt däremot på skidskytte mål i papp😃.
Så den kopplingen bortser jag ifrån.
Men nu var ju min fråga vad redaktionen tyckte och om ni är nöjda?
Att skylla på min sökhistorik är varken sjyst eller relevant.
Det är min tolkning…
Du skulle se mina annonser. Herregud …
Husägare
· Skåne
· 1 767 inlägg
Nej, det är inte alls säkert att ”tajta damtoppar” finns i sökhistoriken, men alla dina andra sökningar och webbplatser du besökt med annonser från Google kan triangulera in dig till kategorin som sannolikt reagerar på just de annonserna (gissningsvis köper temu reklam ganska brett riktad till män i vissa åldrar). Du kanske har sökt efter nåt bilrelaterat, varselkläder, militärhistoria och hemgjord hamburgerdressing som tillsammans stoppar dig i kategorin ”män som eventuellt också är intresserade av ”tajta damtoppar”. Google prövar en sån annons och om du går i fällan och stannar (du behöver inte ens klicka utan de kan nog mäta hur länge den synts) över annonsen styrker det deras hypotes och du får fler förslag i samma kategori.K Kling 1 skrev:Jag är ensam om att använda min mobiltelefon, har iofs kollat på Temu men ICKE på tajta damtoppar o dylikt däremot på skidskytte mål i papp😃.
Så den kopplingen bortser jag ifrån.
Men nu var ju min fråga vad redaktionen tyckte och om ni är nöjda?
Att skylla på min sökhistorik är varken sjyst eller relevant.
Jepp, jag får också annonser från temu i samma stil…
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Bra förklarat av @fredrik.johansson , men ingen nämnde att Byggahus bara säljer en tom annonsplats. Denna plats fylls av för annonsören relevant innehåll. Det är inget Byggahus kan ändra på för specifika användsre eller göra ett eget urval. Strömmen med innehåll i annonserna ligger på tredje part, t.ex. Google.
Många tips på hur jag kan göra för att undvika annonser, tack för det men detta visste jag sen tidigare.Marlen Eskilsson skrev:
Frågan var ju inte ställd för att få svar det.
Visst påverkas reklamen av sökmönster, scrollbeteende, i vissa fall bekantas/kontakters eller närståendes beteende, klick och gud vet vad annars, men det det beror knappast HELT på det. Självklart slänger algoritmerna in lite nytt lite då och då. Det kan lika gärna bero på trender i samhället, innehåll på aktuell sajt eller slumpen.
Administrator
· Skåne
· 8 665 inlägg
Jag gillar inte heller innehållet du såg och tycker inte att det passar på Byggahus.se. Faktum är att jag bad @Per Eskilsson att blocka den första gången jag såg den, då jag också fick tveksamma bilder. Han hålller inte med och jag har gett med mig.K Kling 1 skrev: