Jag är ganska nöjd med reklamen i alla fall. Rätt uppfriskande.

För er som verkligen tror att bara vi perversa grovspacklare får upp såna här annonser kan ni prova att rensa era kakor och historik i webbläsaren (samt vara utloggad från byggahus). Det är standardreklamen, och inte nischad efter någon historik eller slikt - även om det var lite kul av admin att mena på det.

• Gilla
klaskarlsson och 2 till
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Jag är ensam om att använda min mobiltelefon, har iofs kollat på Temu men ICKE på tajta damtoppar o dylikt däremot på skidskytte mål i papp😃.

Så den kopplingen bortser jag ifrån.
Men nu var ju min fråga vad redaktionen tyckte och om ni är nöjda?

Att skylla på min sökhistorik är varken sjyst eller relevant.
Du är avlyssnad av en kines som sover under sängen. Han drömtyder, lyssnar, noterar och fixar lämpliga annonser.
Det är min tolkning…
Du skulle se mina annonser. Herregud …

• Haha
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
K
wildeside wildeside skrev:
Förslag på lösning va det, men skit i det och fortsätt o muttra över reklamen då.😂
Jag muttrar inte över reklamen, jag ställde en fråga. Gringubbe😀.

Jag får bara reklam för drönare och rödfärg, skittråkigt! 😂

• Haha
Johan Gunverth
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Jag är ensam om att använda min mobiltelefon, har iofs kollat på Temu men ICKE på tajta damtoppar o dylikt däremot på skidskytte mål i papp😃.

Så den kopplingen bortser jag ifrån.
Men nu var ju min fråga vad redaktionen tyckte och om ni är nöjda?

Att skylla på min sökhistorik är varken sjyst eller relevant.
Nej, det är inte alls säkert att ”tajta damtoppar” finns i sökhistoriken, men alla dina andra sökningar och webbplatser du besökt med annonser från Google kan triangulera in dig till kategorin som sannolikt reagerar på just de annonserna (gissningsvis köper temu reklam ganska brett riktad till män i vissa åldrar). Du kanske har sökt efter nåt bilrelaterat, varselkläder, militärhistoria och hemgjord hamburgerdressing som tillsammans stoppar dig i kategorin ”män som eventuellt också är intresserade av ”tajta damtoppar”. Google prövar en sån annons och om du går i fällan och stannar (du behöver inte ens klicka utan de kan nog mäta hur länge den synts) över annonsen styrker det deras hypotes och du får fler förslag i samma kategori.
Jepp, jag får också annonser från temu i samma stil…

• Gilla
Bästerortarn och 5 till
  • Laddar…
Krilleman
Jag måste ha googlat på fel saker.
Inga damer med stora behag kommer upp hos mig... 🤔🤔

Bildcollage visar hand hållande röda kristaller, tränade mansben i shorts, grön hatt, nagelvårdset, trähylla och blå sneakers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
Bra förklarat av @fredrik.johansson , men ingen nämnde att Byggahus bara säljer en tom annonsplats. Denna plats fylls av för annonsören relevant innehåll. Det är inget Byggahus kan ändra på för specifika användsre eller göra ett eget urval. Strömmen med innehåll i annonserna ligger på tredje part, t.ex. Google.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Var också lite sugen på den... 😂
Sikta rätt bara, ser svårstädad ut. 😇

• Haha
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Alltså är det du som är problemet, ingen annan har ju vart inne där och kollat.
Jag får ibland annonser från temu och jag har aldrig besökt sidan ens.

Kan för övrigt rekommendera webbläsaren duckduckgo så slipper man se skräpannonser. Finns till mobil.

K
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
På vissa av våra annonsytor visas googleannonser, som de personaliserar beroende på vad du eller möjligtvis annan person i hushållet har visat intresse för tidigare.

Du kan klicka på det lilla kugghjulet uppe till höger i annonsen och rapportera den som olämplig, så ska du slippa att se den igen.
Många tips på hur jag kan göra för att undvika annonser, tack för det men detta visste jag sen tidigare.

Frågan var ju inte ställd för att få svar det.

Visst påverkas reklamen av sökmönster, scrollbeteende, i vissa fall bekantas/kontakters eller närståendes beteende, klick och gud vet vad annars, men det det beror knappast HELT på det. Självklart slänger algoritmerna in lite nytt lite då och då. Det kan lika gärna bero på trender i samhället, innehåll på aktuell sajt eller slumpen.

K Kling 1 skrev:
Många tips på hur jag kan göra för att undvika annonser, tack för det men detta visste jag sen tidigare.

Jag gillar inte heller innehållet du såg och tycker inte att det passar på Byggahus.se. Faktum är att jag bad @Per Eskilsson att blocka den första gången jag såg den, då jag också fick tveksamma bilder. Han hålller inte med och jag har gett med mig.

K Kling 1 skrev:

En lösning är att du finansierar Byggahus.se så det blir helt reklamfritt

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
U
A atomlab skrev:
En lösning är att du finansierar Byggahus.se så det blir helt reklamfritt
Eller bidrar i trådar minst var 24e timme

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.