14 959 läst ·
18 svar
15k läst
18 svar
Hur ta kål på gjutjärnsrör lättast?
Jo, jag har en tigersåg (selecta = skräp) men bladet small av nästan direkt o dessförinnan tyckte jag inte det gick så fort heller. Men det var väl skräpkvalitet på bladet också...
De lodräta rören hade säkert hållt 50 år till, det är mest i skarvarna det rostar.
Men nu kör jag igång igen!
De lodräta rören hade säkert hållt 50 år till, det är mest i skarvarna det rostar.
Men nu kör jag igång igen!
Medlem
· Västra Götaland
· 509 inlägg
Annars funkar det med ett välriktat slag med hammaren eller handsläggan på muffarna, eller på rören, så de spricker. Virar man lite plast runt, gladpack borde funka, så skvätter det inte så mycket.
Men med tanke på vad ett gymkort kostar så är kapning med bågfil ren vinst d^_^b
Keep up the good work!
Och sedan var det där med att täcka går fortare än att städa....
Men med tanke på vad ett gymkort kostar så är kapning med bågfil ren vinst d^_^b
Keep up the good work!
Och sedan var det där med att täcka går fortare än att städa....
Det är jobbigt att riva...
75% gjort, har mest sågat men använt släggan en del också.
Frugan är orolig över att mitt bankande ska vibrera/skaka sönder huset, kan någon expert lugna henne?
Att det är mest gegga i tvättställsledningarna kanske beror på att vi alltid använder kallvatten där (kallt vatten löser ju inte fett mm)?
Anledningen beror på (som jag skrev i en annan tråd) att det tar 3-4 minuter innan det kommer varmvatten, o då har man redan tvättat händerna... d^_^b
75% gjort, har mest sågat men använt släggan en del också.
Frugan är orolig över att mitt bankande ska vibrera/skaka sönder huset, kan någon expert lugna henne?
Att det är mest gegga i tvättställsledningarna kanske beror på att vi alltid använder kallvatten där (kallt vatten löser ju inte fett mm)?
Anledningen beror på (som jag skrev i en annan tråd) att det tar 3-4 minuter innan det kommer varmvatten, o då har man redan tvättat händerna... d^_^b
Nu är det bara rören i badrummen kvar att riva, så det värsta är gjort. O det gick bra att knacka bort röret på muffen i källargolvet, så nu har vi en tillfällig wc.
Jag tog ett spännband runt muffen (som jag såg i nån tråd), efteråt en gummimuff 123/110 o på med ett grenrör+45-böj, stos o stolen, fick ta 3 sj-pallar under+ett trappsteg.
Nästa helg blir roligare med att pussla plaströr! d^_^b
Jag tog ett spännband runt muffen (som jag såg i nån tråd), efteråt en gummimuff 123/110 o på med ett grenrör+45-böj, stos o stolen, fick ta 3 sj-pallar under+ett trappsteg.
Nästa helg blir roligare med att pussla plaströr! d^_^b
Klicka här för att svara