Skalman9 Skalman9 skrev:
Hej, vill bara väcka liv i tråden för att fråga om regeln i betongen (golvet) på bilden var tryckt eller behandlat?
Vi står i samma sits, ser likadant ut, men vet ej om de är tryckta...

Spontant kanske de måste vara det för annars hade de väl smulats sönder efter 50 år?
Hej, på bilden är regeln tryckt.

OestlundJ OestlundJ skrev:
Hej, på bilden är regeln tryckt.
Tack för svar. Mina ser likadana ut som sagt, ej gröna alls, utan som din bild mer åt grå/brunt håll...

Luktade det kemiskt eller unket hos dig i dina reglar möjligtvis?

Skalman9 Skalman9 skrev:
Tack för svar. Mina ser likadana ut som sagt, ej gröna alls, utan som din bild mer åt grå/brunt håll...

Luktade det kemiskt eller unket hos dig i dina reglar möjligtvis?
Det luktade ”källare” om dom. Så unket skulle jag väl säga.

Vad gjorde du efter att reglarna var borta? Bara flytspackel eller har du lagt in nåt mekaniskt frånluftsystem som alla förståsigpåare vill sälja på mig?
Jag har ingen fukt i plattan, bara problem med att de ingjutna reglarna luktar unket.
Vad hindrar mig från att bara ta bort allt organiskt och fylla på med betong/flytspackel?

P
Det blir jättebra så..

• Gilla
Kanjagkanalla
  • Laddar…
Kanjagkanalla Kanjagkanalla skrev:
Vad gjorde du efter att reglarna var borta? Bara flytspackel eller har du lagt in nåt mekaniskt frånluftsystem som alla förståsigpåare vill sälja på mig?
Jag har ingen fukt i plattan, bara problem med att de ingjutna reglarna luktar unket.
Vad hindrar mig från att bara ta bort allt organiskt och fylla på med betong/flytspackel?
Jag köpte nivellsystem och monterade det. Rätt eller fel men det blev bra.

• Gilla
Kanjagkanalla
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.