Har precis samma system som du har i ditt hus och vi håller på att renovera köket... plockade ner det gamla köket i all hast då tjejen sålde det på blocket. när jag lite snabbt skulle koppla på franke köksfläkten igen efter kopplade jag naturligtvis fel och brände köksfläkten så den fungerar inte längre och det medför att Vevex svab systemet inte fungerar när det inte finns någon köksfläkt påkopplad på systemet. hur gör jag nu? några tips
 
Surt. Vet inte men jag tror fläkten lämnar 220 upp till aggregatet vid maxfart. När jag bytte bussningar på min motor häromåret provkörde jag med 220 och den snurrade då iallafall. Får för mig att steg 1 och 2 innebär lägre spänning bara…
 
Tranformatorstyrt , sitter ett vred som kopplar om mellan olika spänningar till fläkten , kan inte just den men TEX 3 lägen , 230 V , 180 V , 110V , och då snurrar fläkten med olika farter,. beroende på vilken spänning den får.
 
J jonaserik skrev:
Tranformatorstyrt , sitter ett vred som kopplar om mellan olika spänningar till fläkten , kan inte just den men TEX 3 lägen , 230 V , 180 V , 110V , och då snurrar fläkten med olika farter,. beroende på vilken spänning den får.
då är det ju enkelt att få den att snurra på 220. Sätt en brytare och kör när ni duschar.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.