Det finns tillfällen då man klickar upp en tråd på forum och helt plötsligt när man når slutet verkligen hoppas att det är ett troll man stött på...

S
Bjurran skrev:
Det finns tillfällen då man klickar upp en tråd på forum och helt plötsligt när man når slutet verkligen hoppas att det är ett troll man stött på...
Men seriöst... det är ju ingen fara för mitt hem. Jag vet vart den finns och jag kommer förmedla informationen vid en eventuell försäljning och om jag skulle behöva komma åt den så får jag väl paja en skiva gips och då passa på att göra rätt. Gipsskivorna är ju 1200x600mm så de är ju inga stora åbäken precis. Det är väl inte hela värden?

Ibland undrar man om det inte vore lika bra att stänga av elen för en del,så att de kan förstå att visst, det är inte raketkunskap, men skall göras av folk som vet hur de skall göra.:thumbdown:

Kostade mig en bra slant att någon tidigare ägare hade satt gips över dosorna. Samt element för vattenburen värme.

Gör om, gör rätt.

S
ABL-Elektrikern skrev:
Ibland undrar man om det inte vore lika bra att stänga av elen för en del,så att de kan förstå att visst, det är inte raketkunskap, men skall göras av folk som vet hur de skall göra.:thumbdown:
Jag slipper i alla fall en ful dosa i taket.

Av reaktionerna att bedöma så låter det precis som att majoriteten på detta forumet föddes med en hammare i näven och aldrig gjort någon bygg-miss.

Nä jag tycker allt att du ska ringa arga snickaren så att han får komma ditt o reda upp detta uttaget! Enda rätta!

Jag tycker att du ska ställa dig i ett rum och sedan får en elektriker gipsa igen öppningen.

//Patrik

S
palman87 skrev:
Av reaktionerna att bedöma så låter det precis som att majoriteten på detta forumet föddes med en hammare i näven och aldrig gjort någon bygg-miss.

Nä jag tycker allt att du ska ringa arga snickaren så att han får komma ditt o reda upp detta uttaget! Enda rätta!
Bra idé, då kan jag få en rejäl avhyvling i förnedrings-tv och mitt privatliv vinklat i sämsta möjliga dager i utbyte mot ett doslock i taket. :D

DanielF skrev:
Transformatorn? Ööh, vadå? Det är 230v spottar, om det var det du menade?
Sorry, my bad, trodde det var 12v spottar.

Patrik_Hed skrev:
Jag tycker att du ska ställa dig i ett rum och sedan får en elektriker gipsa igen öppningen.

//Patrik
Ja, men elektrikern får då inte glömma att upplysa nästa ägare om att det finns en ingipsad snubbe i lägenheten.

S
Patrik_Hed skrev:

//Patrik
När jag tänker efter så kanske jag ska gjuta in elcentralen med cement och armeringsjärn så man slipper se den fula lådan. Kanske ska passa på att dra ut de gul/gröna trådarna ur alla rör så det blir bättre luftflöde i rören, jag har ändå tyckt att flerfärgade sladdar ser gräsliga ut. Alternativt trycka in silikon i VP-rören så kablarna inte ligger och skramlar i rören när jag drar igång hembion.

Redigerat:
Gabbe1 skrev:
Ja, men elektrikern får då inte glömma att upplysa nästa ägare om att det finns en ingipsad snubbe i lägenheten.
:thumbup:

//Patrik

Du kan inte bara ta upp ett hål så nära som möjligt och smaka ditt ett doslock? Så finns där en hint iallafall till att där ska finnas något där.

S
palman87 skrev:
Du kan inte bara ta upp ett hål så nära som möjligt och smaka ditt ett doslock? Så finns där en hint iallafall till att där ska finnas något där.
Jag har faktiskt funderat på den lösningen. Ett alternativ är att göra ett hål och sedan fästa en brandvarnare över det. :thumbup:

DanielF skrev:
Jag har faktiskt funderat på den lösningen. Ett alternativ är att göra ett hål och sedan fästa en brandvarnare över det. :thumbup:
Javafan, bättre än inget ju!:P

Gör ett tiotal i en cirkel runt den så att nästa person som flyttar in fattar vinken:P

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.