11 891 läst ·
74 svar
12k läst
74 svar
Hur stort fel har jag gjort?
Men seriöst... det är ju ingen fara för mitt hem. Jag vet vart den finns och jag kommer förmedla informationen vid en eventuell försäljning och om jag skulle behöva komma åt den så får jag väl paja en skiva gips och då passa på att göra rätt. Gipsskivorna är ju 1200x600mm så de är ju inga stora åbäken precis. Det är väl inte hela värden?Bjurran skrev:
Medlem
· Södermanland
· 22 inlägg
Ibland undrar man om det inte vore lika bra att stänga av elen för en del,så att de kan förstå att visst, det är inte raketkunskap, men skall göras av folk som vet hur de skall göra.
Av reaktionerna att bedöma så låter det precis som att majoriteten på detta forumet föddes med en hammare i näven och aldrig gjort någon bygg-miss.
Nä jag tycker allt att du ska ringa arga snickaren så att han får komma ditt o reda upp detta uttaget! Enda rätta!
Nä jag tycker allt att du ska ringa arga snickaren så att han får komma ditt o reda upp detta uttaget! Enda rätta!
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Jag tycker att du ska ställa dig i ett rum och sedan får en elektriker gipsa igen öppningen.
//Patrik
//Patrik
Bra idé, då kan jag få en rejäl avhyvling i förnedrings-tv och mitt privatliv vinklat i sämsta möjliga dager i utbyte mot ett doslock i taket.palman87 skrev:
När jag tänker efter så kanske jag ska gjuta in elcentralen med cement och armeringsjärn så man slipper se den fula lådan. Kanske ska passa på att dra ut de gul/gröna trådarna ur alla rör så det blir bättre luftflöde i rören, jag har ändå tyckt att flerfärgade sladdar ser gräsliga ut. Alternativt trycka in silikon i VP-rören så kablarna inte ligger och skramlar i rören när jag drar igång hembion.Patrik_Hed skrev:
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg