H Hazelberg skrev:
Uppdatering. Byggfirman har accepterat att varken stödlösningen eller isoleringslösningen de erbjudit tidigare är okej. De har nu rivit upp golvet och ersatt stöden (tidigare tryckimpregnerat trä direkt i mark) med markplast+marksten+syllpapp+stöd+syllpapp.

Sett till isoleringen ska de lägga PIR istället. Finnfoam PIR, konstigt nog BI-yta istället för AL-yta. BI-yta verkar vara för tak men de sa att de fick den rekommenderad. blir 14 cm PIR BI + 3 cm PIR AL ovanpå bjälklaget för att bryta köldbryggor. Låter det ok? Något man behöver kontrollera att de gör korrekt när det kommer till PIR?
Kul att höra👍 jag tänker att det e nog bra att kräva fotodokumentation på allt under golvet. Jag skulle syna skarvarna mellan pirisoleringen lite noggrannare också. //

P pette skrev:
Kul att höra👍 jag tänker att det e nog bra att kräva fotodokumentation på allt under golvet. Jag skulle syna skarvarna mellan pirisoleringen lite noggrannare också. //
Om de kör skum i fogarna, behöver skummet gå hela vägen ner eller räcker det att det är rätt i överkant?

Man bör sträva efter hela djupet. Är lättare med lågexpanderande men dyrare. Alternativet är att man får gå skära bort överflöd efteråt.

• Gilla
pette
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.