8 513 läst ·
35 svar
9k läst
35 svar
Hur stor förlust vid försäljning skulle du acceptera?
Du bestämmer priset du vill ha men inte priset du får. Finns det inte köpare är ju ditt pris helt irrelevant.M MeSp123 skrev:
Men låt någon mer mäklare uttala sig. Inte ens det kommer att ge sanningen. Den får du först vid en budgivning.
Precis, får se vad de andra mäklarna säger och om det är jag som möjligen är delusionalP Pin skrev:
Det har jag ändå gjort ett flertal gånger. Nya prioriteringar i livet utan att de ekonomiska förutsättningarna har förändrats nämnvärt.Nissens skrev:
Personligen lånar jag inte mer pengar än att jag kan kliva av skuldfri.
Gäller allt, inte bara konsumtionslån.
Men då är jag väl lite av en trygghetsnarkoman där, och det har sina sidor och det får man väga in.
Men, mitt sätt att se på det, och det gör förhoppningsvis att jag inte kommer att behöva fundera på frågan egentligen.
Gäller allt, inte bara konsumtionslån.
Men då är jag väl lite av en trygghetsnarkoman där, och det har sina sidor och det får man väga in.
Men, mitt sätt att se på det, och det gör förhoppningsvis att jag inte kommer att behöva fundera på frågan egentligen.
Jag sålde min sista lägenhet med en förlust på 350 000 med alla omkostnader inräknat. Det var ganska exakt 10%. Det sved rejält men jag ville verkligen sälja. Flyttade till min tjejs hyresrätt för att vänta in rätt hus. Eftersom jag tidigare gjort vinst på två lägenheter blev det ändå över till en framtida kontantinsats. Hade det inte blivit något kvar hade jag aldrig flyttat.
Det beror ju helt på anledningen och vad jag tänker mig att flytta till.
Kan ta en stor förlust om jag hittat drömhuset på landet och ändå får pengar över. Kommer inte ta en förlust alls om det kommer ett något bättre hus för oss i området.
Kan ta en stor förlust om jag hittat drömhuset på landet och ändå får pengar över. Kommer inte ta en förlust alls om det kommer ett något bättre hus för oss i området.
Klicka här för att svara