2 320 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur ställa in Growatt batteri för att ladda från nätet på natten?
Jag har en Growatt 10 kW hybridväxelriktare med ett batteripaket ARK för ca 10kWh. Det laddas OK på dagarna när solen skiner och laddas ur på eftermiddagen.
MEN, jag vill ladda batteriet från nätet mellan 21 och 05, men lyckas inte ställa in systemet så att det sker. När jag väljer BATT FIRST för dessa perioder och ENABLE, så händer ändå ingenting, fastän jag valt ENABLE för ACcharge. nedanför står Max charge from grid med 0.0 kW. detta kan inte ändras. SET FAILED visas.
Sedan sker ingenting under natten och det visar DISABLE för ACcharge.
Vad är det för fel jag gjort?
MEN, jag vill ladda batteriet från nätet mellan 21 och 05, men lyckas inte ställa in systemet så att det sker. När jag väljer BATT FIRST för dessa perioder och ENABLE, så händer ändå ingenting, fastän jag valt ENABLE för ACcharge. nedanför står Max charge from grid med 0.0 kW. detta kan inte ändras. SET FAILED visas.
Följer.L Lars Tidlund skrev:Jag har en Growatt 10 kW hybridväxelriktare med ett batteripaket ARK för ca 10kWh. Det laddas OK på dagarna när solen skiner och laddas ur på eftermiddagen.
Hej Lars . Jag har samma problem, tänkte kolla om du har hittat lösningen?L Lars Tidlund skrev:Jag har en Growatt 10 kW hybridväxelriktare med ett batteripaket ARK för ca 10kWh. Det laddas OK på dagarna när solen skiner och laddas ur på eftermiddagen.
Hej!M Marius Jakunas skrev:
Jag har denna lösning fast ett APX batteri. Sommartid brukar jag köra nattladdning men jag tror jag kör samma inställningar som dig
Men nu vintertid kör jag AI schedule som jag tycker funkar bra.
se nedan för mina nattladdningsinställningar:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ställa in underhållsvärme på en Mitsubishi Hero LN25 2.0?
Värmepumpar -
Nyinstallation luft-luftvärmepump - bästa leverantör?
Värmepumpar -
Hur ställa in ventil golvvärme
Värme allmänt -
Fråga om instruktionerna för installation av braskamin
Ved, Pellets, Flis -
Nån som har installatör befogenheter Growatt?
Solceller, Solfångare, Solenergi