Har en Hero LN25 i fritidshuset som jag vill köra på 16 grader när jag inte är där.
Finns den någon speciell funktion för detta (som jag inte hittat) eller är det bara att vrida ner tempen?
Anledningen att jag frågar är ju att pumpen då kyler ner till 16 grader från inställd temperatur som brukar vara 21 grader, vilket känns onödigt.
Man borde ju kunna låta tempen sjunka naturligt ner till 16 grader.

J JAPLH skrev:
Har en Hero LN25 i fritidshuset som jag vill köra på 16 grader när jag inte är där.
Finns den någon speciell funktion för detta (som jag inte hittat) eller är det bara att vrida ner tempen?
Anledningen att jag frågar är ju att pumpen då kyler ner till 16 grader från inställd temperatur som brukar vara 21 grader, vilket känns onödigt.
Man borde ju kunna låta tempen sjunka naturligt ner till 16 grader.
Ställ alltid pumpen på Värme när du vill värma, eller Kyla om du vill använda AC-läge. Då kommer den sköta det naturligt genom att slå av respektive funktion när den når måltemp.

Kör aldrig autoläget.

Så Värme-läge och 16° så sköter den sig själv.

Magnus E K
Underhållsvärme brukar vara ett speciellt läge där det går att ställa lägre temperatur (8-15 på min Panasonic men borde finnas motsvarande på Mitsubishi) och där fläkten hela tiden går på full fart.

Man trycka på i-Save knappen på fjärren och ställa in önskad temperatur som en snabbvalsknapp.
Alternativt ställer man in temperaturen som är steglös mellan 10-31 grader och hög fläkthastighet manuellt inställd.
Via MODE knappen ställer man in så det är en SOL i raden högst upp på fjärren, ganska lik SNÖFLINGAN så kolla så det blir rätt

Toppen, tack för svaren!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.