Hej!
Vi har en elfa garderob med lister på insidan av garderoben. Jag gillar dock inte hur ytterkanterna på listerna ser ut i dagsläget.
Vad hade ni gjort för att få det att se snyggt ut?
Har funderat på att såga ut tresteg och sätta framför men undrar om det finns något bättre man kan göra?
Mvh nybörjaren
Vi har en elfa garderob med lister på insidan av garderoben. Jag gillar dock inte hur ytterkanterna på listerna ser ut i dagsläget.
Vad hade ni gjort för att få det att se snyggt ut?
Har funderat på att såga ut tresteg och sätta framför men undrar om det finns något bättre man kan göra?
Mvh nybörjaren
Vet inte vad jag tycker om den lösningen. Testade lite i chatgpt och känns som att det måste finnas en annan mer neutral/diskret lösning?MathiasS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 205 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 205 inlägg
Nåt är ju fel med den bilden eftersom takskenan inte är rakt ovanför golvskenan.Lundgrensfjällen skrev:
Vi valde att ha anslagslistens framkant i jämnhöjd med takskenans framkant. Med dörren stängd blir ungefär samma intryck som med en inbyggd garderob.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vår golvlist går in i garderoben så anslagslisten står ovanpå golvlisten, så inga bilder på det.
Precis så där har jag gjort (fast både vid takskena och golvskena, anslagslisten är utanför båda). I mitt fall har jag också vita snickerier (foder etc) så den vita plankan på väggen stör inte. Har man inte det kan man ju som sagt bara måla den i väggfärgen så försvinner den.
Jag har tyvärr inte möjlighet att sätta en vit planka då jag har ekfärgade lister (hade isåfall behövt byta lister i hela lägenheten). Ska istället testa diagonalskära listerna så jag får den färgade sidan uttåt då ser det lite vettigare utMathiasS skrev:
Det finns ju andra färger än vitt. Finns även i ek.Lundgrensfjällen skrev:
Klicka här för att svara