Jag vet att jag är perfektinist och funderar på om jag är för nitisk? Är det rimligt att förvänta sig ett golv som är helt slätt utan några nivåskillnader efter flytning? Jag har provat att lägga en studsboll på golvet och den rullar mot golvbrunnen i alla lägen. Vi har ett litet bakfall på ett ställe ca 10x10 vid en vägg som vi ska åtgärda men i övrigt verkar fallet fungera som det ska (även om det nog är på gränsen till för bra fall... Man smeker över golvet kan jag ju känna att det är lite ”vågigt” på några ställen även där bollen rullar mot golvbrunnen. Går det att få en 100 % slät yta eller har jag för höga förväntningar? Hur ”perfekt” ska det vara?
Behöver vi flyta en tredje gång för att det ska bli tillräckligt bra?
Behöver vi flyta en tredje gång för att det ska bli tillräckligt bra?
Har precis primat inför en tredje omgång flyt 
Gör om, gör rätt, tur att vi har 2 cm kvar upp till tröskeln… Jag kanke överdrev något med 2-3 mm, det är nog snarare 1-2 mm. Men tyvärr hade vi lite bakfall utmed väggarna på några ställen och i min smak lite för brant fall (2 cm på 1,5 meter) så vi gör ett försök till… Hatar verkligen flytspackling. Det är fjärde rummet vi flytspacklar så man kan tycka att vi borde lärt oss något…
Gör om, gör rätt, tur att vi har 2 cm kvar upp till tröskeln… Jag kanke överdrev något med 2-3 mm, det är nog snarare 1-2 mm. Men tyvärr hade vi lite bakfall utmed väggarna på några ställen och i min smak lite för brant fall (2 cm på 1,5 meter) så vi gör ett försök till… Hatar verkligen flytspackling. Det är fjärde rummet vi flytspacklar så man kan tycka att vi borde lärt oss något…
Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Tänk bara på så inte brunnen hamnar för djupt om ni lägger på för mycket för då måste ni räkna in en förhöjningsring också.A Anniwa skrev:Har precis primat inför en tredje omgång flyt
Tredje gången gillt, tror det blev bra nu 
Fortfarande lite mycket fall från ett hörn men det kan vi leva med. Kan inte bli värre än innan. Gamla ägarna hade lagt en plastmatta som tätskikt i botten, spikat fast gipsskivor i plastmattan och sen flytat in golvvärme och lagt klinker på det… Den svarta sörjan som låg mellan gipset och plastmattan var inte att leka med…
Mår fortfarnde illa när jag tänker på stanken…
Fortfarande lite mycket fall från ett hörn men det kan vi leva med. Kan inte bli värre än innan. Gamla ägarna hade lagt en plastmatta som tätskikt i botten, spikat fast gipsskivor i plastmattan och sen flytat in golvvärme och lagt klinker på det… Den svarta sörjan som låg mellan gipset och plastmattan var inte att leka med…
Paul-Staffanstorp skrev:
Klicka här för att svara