Hej!
Den nya hallen jag håller på att bygga ansluts mot huset till befintlig bärlina och vilar i ytterkant på plintar. Jag grävde ur rätt ordentligt under huset och lade markduk och sedan makadam på det med fall bort från huset.
Det jag nu funderar på är följande:
-det är ju ett mellanrum från marken upp till bärlinorna och golvreglarna, och även om jag naturligtvis kommer ordna det så att den omgärdande marken inte sluttar ned mot grunden, så är jag lite rädd för att det ska (tex vid vildsinta oväder) regna/skvätta/rinna in under huset eftersom det idag är öppet där.
Så nu till själva frågan:
-vad gör jag för att skydda på bästa sätt och som också ser trevligt ut? Just nu funderar jag på att lägga lecablock (på grus, på duk) och lämna ett litet mellanrum ovan lecablocken upp till golvbjälklaget, för att inte helt täppa till. Vad tror ni om den lösningen? Finns det andra?
Vore kanon att även se bilder på hur andra gjort.
Jag ska direkt säga att jag har väldigt dlig känsla för just grunden, vad det är för "typ" och vilka saker som är viktiga i det sammanhanget. Det är ju öppet under, men ännu inte instängt. Hur brde jag göra?
Tack på förhand!