Så här ser vårt cykelställ ut idag. Vi skulle gärna vilja bygga ett tak, men jag tror inte vi får bygga ett tak som fästes i väggen. Skall vi försöka fästa en presenning? Eller finns det någon bättre/smartare lösning att skydda cyklarna mot regn?

Yta: 9 kvm.

• Detaljbild av ett cykelställs fundament med omgivande småväxtlighet och löv på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Cykelställ utan tak med flera parkerade cyklar på stenplattor omgivet av gröna buskar.
    Skapa konto
  • Ett oövertäckt cykelställ i en trädgård med flera cyklar och omgiven av grönska och en träbänk.
    Skapa konto
  • Cykelställ vid rödfärgad vägg omgivet av grönska utan tak, potentiellt område för skydd mot regn.
    Skapa konto
Redigerat:
Fin cykelhörna! Spänn upp ett sånt "segel" som man kan ha över terrass om du är osäker på vad du vill göra iaf tills du kommer fram till bättre lösning 😜 Vad du sen kan bygga beror oxå på hur mycket tak/skärmtak du redan har på tomten(utöver bostadens hus) och om du bor inom detaljplanelagt område/ sammanhållen bebyggelse eller utanför dessa..vet du?

Redigerat:
Segelduk låter som bra idé just nu. Vad skulle du spänna duken i? Trädet och vad mer?

Du kan ju ställa upp nån extra snygg stolpe(väl förankrade som tål vindbelastningen från seglet under vinterblåsten) och fästa rejäla krokar i. Husväggen fasad kan d vara osäkert med hur den tål vindkraften som blir, eftersom den ska sitta uppe när just regnar och blåser 😎 Markiser som är fasta på husväggar ska man rulla in vid stark blåst så inte husväggen lossnar nämligen 🙈

Fyra stolpar och ett enkelt plasttak. Skulle det någon gång komma till en fråga om bygglov så är det enkelt att ta ner och investeringen är inte så hög.

Men då är jag av den åsikten att man inte behöver fråga om allt :cool:

• Gilla
Mittbygg och 4 till
  • Laddar…
Holmspel skrev:
Men då är jag av den åsikten att man inte behöver fråga om allt :cool:
Jo de e så mycket man inte får göra om man frågar....

• Gilla
Blwrgrl och 1 till
  • Laddar…
Jag knäppte faktiskt en bild på ett fint cykelställ med grönt tak häromdagen. Kanske kan passa?

Cykelställ med grönt tak framför hus med röd takpannor och vit putsad fasad.
Skapa konto

• Gilla
Mittbygg och 5 till
  • Laddar…
Jag skulle köra på två stolpar och en bärlina på huset, sen plasttak. Blir det aja baja så är det lätt åtgärdat

• Gilla
Mittbygg och 2 till
  • Laddar…
Pergolas får man bygga hur mkt man vill - och det kan man rätt smidigt sätta plåttak på- blir d ajabaja så tar man bort taket och spänner fast segel/pressening på krokar(ej fast installation) 😎

• Gilla
Mittbygg
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.