Sprutan som jag satte ankarmassan i verkar ha gått sönder när jag drog tillbaka och satte in tuben. Var ett bra tag sedan jag använde den. Tänkte att jag nog kan hålla ihop den ändå (ni ser kanske att den brustit), men minns inte hur man ”laddar” så att det finns något motstånd i handen och någon massa att öht trycka ut.

”Spruttryckaren” är liksom död och helt ospänd, som att det inte finns nån massa i sprutan, om ni förstår?

Någon som pedagogiskt kan förklara hur jag kan göra?

• Hand håller en trasig ankarmassa-spruta mot ett bord med köksredskap och pepparkvarn i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det är dags att ge upp nu. Det är helt enkelt meningen att det här inte ska gå.

Om du mot förmodan lyckas så kommer något annat med någon slags osannolik logik gå helt käpprätt åt helvete.

• Arg
  • Haha
Turbo_Tail och 1 till
  • Laddar…
P Pelle Ebertsson skrev:
Någon som pedagogiskt kan förklara hur jag kan göra?
Inte jättepedagogiskt men... köp en ny :-)
Den där är ju helt trasig och oanvändbar.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Ja, den där har gått sönder i materialet, så den är oanvändbar. Du får helt enkelt införskaffa en ny.

• Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Köpte ny fogpistol och har ”gjutit” fast plastpluggarna i ankarmassan. Nu väntar jag en dag och sedan hoppas jag på det bästa att skruvarna och hållaren kommer bra på plats.

• Plastpluggar gjutna i ankarmassa på vit vägg, i väntan på att fästa skruvar och hållare.
    Skapa konto
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
Spackla och måla är nog inte min bästa gren. Blev inte speciellt jämnt, men nu är det dags att skruva upp gardinstångshållaren.

• Vägg med ojämnt spackel och hål för gardinstångshållare, redo för montering.
    Skapa konto
Rejält stort tack för all hjälp i tråden! Nu är hållaren uppe och sitter bra. Var lite svårt att skruva dit nedersta skruven och blev därmed lite märken av borren i väggen när jag slant som ni ser. Men jag ska försöka spackla och måla över det. Återigen, stort tack!

• Gardinstångshållare fastskruvad på vägg med synliga märken från borren.
    Skapa konto
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.