Behövde montera av badkarsblandaren.
Förstår mig inte riktigt på anslutningen på väggen.
Hur sätter jag tillbaka detta utan att skada tätskikt eller fästen?
Det är konformade silvriga delarna är ju lösa. Är de gängade invändigt och skall skruvas på det som skjuter ut från väggen?

Lyckas heller inte få av de mässingsformade delarna för att inspektera.
IMG_20260510_201833.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
IMG_20260510_201848.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P plan-g skrev:
Behövde montera av badkarsblandaren.
Förstår mig inte riktigt på anslutningen på väggen.
Hur sätter jag tillbaka detta utan att skada tätskikt eller fästen?
Det är konformade silvriga delarna är ju lösa. Är de gängade invändigt och skall skruvas på det som skjuter ut från väggen?

Lyckas heller inte få av de mässingsformade delarna för att inspektera.
[bild][bild]
På samma sätt som du skruvade bort dom 🤷‍♂️
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
D DanielSt81 skrev:
På samma sätt som du skruvade bort dom 🤷‍♂️
Okej, så mässingsdelen är ingen engångs som deformeras till exempel?

Ingen tätning kring tätskikt mm?
 
P plan-g skrev:
Okej, så mässingsdelen är ingen engångs som deformeras till exempel?

Ingen tätning kring tätskikt mm?
Inget som sitter i en blandare är en engångsgrej.
Vad menar du med tätskikt? Den sitter förhoppningsvis bakom kaklet.
Däremot så sitter en tätning på båda sidorna. Den blåa/gröna ringen är en tätning som borde vara lite mjuk.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.