Är just i färd med att lägga om mitt tak papp,läkt o nya betongpannor. Har hyfsad koll på det mesta utom en
detalj vad gäller underlagspappen (YAP2200).
Snål som man är kommer jag troligen behöva skarva pappen på något ställe i vertikalen eller "kortsidan" o då skall man tydligen "snedskära". Kan någon vänlig själ förklara i vilken vinkel man skall skära. Skarvklistring är väl också nödvändigt antar jag i dessa överlappningar .Har ett brant tak i ca 45graders lutning.
 
Du skär alltid pappen så att den långa änden är uppåt och sendan ca 20-30cm snett innåt, alltså så den nedre delen av pappen blir kortare. Glöm sedan inte att överlappa ordentligt. Detta står att läsa på pappret som rullarna är invirade i.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.