Hej!
Någon tidigare ägare till huset har klippt denna kabel. Nu skulle jag vilja skarva den för att på sikt få dit ett vägguttag. Hur skulle ni göra det? Det är ju väldigt trångt här ovanför dörren.

• Ett hörn av ett rum med tecken på slitage och skador på taklister och dörrkarm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sätt en dosa i taket, eller längre bakåt för att få det lite mer diskret.
Vad är det för kabel? De där blykablarna kan vara gummi- eller plastisolerade där plastvarianten från ca 1955-57 och framåt kan vara riktigt frisk, och den gamla gummivarianten helt uppmurken.

Fotografen Fotografen skrev:
Sätt en dosa i taket, eller längre bakåt för att få det lite mer diskret.
Vad är det för kabel? De där blykablarna kan vara gummi- eller plastisolerade där plastvarianten från ca 1955-57 och framåt kan vara riktigt frisk, och den gamla gummivarianten helt uppmurken.
Iiiiingen aning har inte börjat pilla med den än. Bara lyckats mäta mig till att den är spänningslös iaf

Hur ser det ut i andra ändan av kabeln? Är den bara klippt nånstans är det ju inget att spara, slutar den i en dosa kan den kanske användas.

A
Tror man sparat den för att det kommer se hemskt ut om den plockas bort.

D Dublin skrev:
Hur ser det ut i andra ändan av kabeln? Är den bara klippt nånstans är det ju inget att spara, slutar den i en dosa kan den kanske användas.
Den försvinner in i elcentralen. Därför tänkte jag att jag kunde koppla in den och använda igen om det gick.

Jag vill helst inte ta bort den och dra en ny för det kommer så fult ut. Men krävs det är det inte helt världen då det är ett för utrymme. Det märks kanske på hur städat det är

• Gilla
avh67f
  • Laddar…
G Gur Ra skrev:
Den försvinner in i elcentralen. Därför tänkte jag att jag kunde koppla in den och använda igen om det gick.

Jag vill helst inte ta bort den och dra en ny för det kommer så fult ut. Men krävs det är det inte helt världen då det är ett för utrymme. Det märks kanske på hur städat det är
Blev lite skrivfel ser jag men hoppas jag fick fram syftet ändå

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.