Har en stam till handfat här i väggen och skall sätta gips framför nu. Vad gör jag bäst !? Innan har ett 40mm rör skjutits i och varit tätat med VVS kit.
Men nu vill jag inte ha en skakig lösning när jag bygger in det. Den ringen jag håller i satt i och har en innerdiameter på 40. Förslag på bra lösningar och produkter
Men nu vill jag inte ha en skakig lösning när jag bygger in det. Den ringen jag håller i satt i och har en innerdiameter på 40. Förslag på bra lösningar och produkter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ha tagit bort kopparröret helt, satt i en avsedd gummimuff i gjutjärnröret
och sedan dragit ett nytt plastavloppsrör och slutligen monterat en böj.
Det kan vara svårt att få loss kopparröret från gjutjärnsröret men det bör gå.
Man ska ta det försiktigt, så man inte bryter i röret, då kan gjutjärnet spricka.
Det kan gå att dra i självborrande skruv i blyet och försöka dra upp blyet med en tång.
och sedan dragit ett nytt plastavloppsrör och slutligen monterat en böj.
Det kan vara svårt att få loss kopparröret från gjutjärnsröret men det bör gå.
Man ska ta det försiktigt, så man inte bryter i röret, då kan gjutjärnet spricka.
Det kan gå att dra i självborrande skruv i blyet och försöka dra upp blyet med en tång.
Klicka här för att svara
