Har en stam till handfat här i väggen och skall sätta gips framför nu. Vad gör jag bäst !? Innan har ett 40mm rör skjutits i och varit tätat med VVS kit.
Men nu vill jag inte ha en skakig lösning när jag bygger in det. Den ringen jag håller i satt i och har en innerdiameter på 40. Förslag på bra lösningar och produkter :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bocka ut rören längre ner så du inte har några kopplingar i väggen.

Ok låter som jag får ringa in en rörgubbe. Det finns inga bra kopplingar att förlänga med annars då det är ju gängat och fint på insidan?

Det är säkert standard rörgänga.Men vad är det du vill göra? Täta röret, används det inte till något?

Jag ska fortfarande ha det till mitt handfat men vill ha ut den tveksamma övergången utanför gipset!

Pratade precis med en rörgubbe angående bocka 50mm röret - glöm det, det går aldrig dessutom vet du inte hur det är ihopkopplat med gjutjärnsstammen och riva och dra i det! Ett rakt och muntert svar :)

Krilleman
Hur är det tätat ner i skon på gjutjärnet?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mer än så här kan jag inte berätta!

Jag skulle ha tagit bort kopparröret helt, satt i en avsedd gummimuff i gjutjärnröret
muff.png
och sedan dragit ett nytt plastavloppsrör och slutligen monterat en böj.

Det kan vara svårt att få loss kopparröret från gjutjärnsröret men det bör gå.
Man ska ta det försiktigt, så man inte bryter i röret, då kan gjutjärnet spricka.
Det kan gå att dra i självborrande skruv i blyet och försöka dra upp blyet med en tång.

Känns som rätt lösning, får ta mod till mig och börja känna på grejerna... man vill ju inte paja gjutjärnet!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.