P
Maskintok skrev:
dig är det ingen idé att besvara längre..
Du läser ju fan inte vad man skriver ändå...
Jodå, jag läser allting du skriver, men det är inte alltid så lätt att tolka det.

Jag är helt ointresserad av någon slags tuppfäktning, men mycket intresserad av sakfrågan (som visserligen är lite off topic, men som har en viss bäring på ämnet). Fakta i målet är alltså av intresse för mig.

P
Maskintok skrev:
Det är något som de flesta är överens om egentligen.
Att lagarna skall tolkas lika, annars så blir det precis som i detta fallet.. helt enkelt bara tok..
Lagar kommer alltid att tolkas olika beroende på omständigheter och vem som tolkar dem. Om alla tolkade alla lagar exakt likadant skulle vi inte behöva domstolar.

P
P pmd skrev:
Nej det har jag inte påstått.

Vilket är helt oväsentligt för hans brottsliga verksamhet.

Den här jeppen borde ni kunna få stopp på med minimal ansträngning. Ja, det blir lite extra jobb men markägarna kan turas om att övervaka honom om nu inte polisen har resurser till det. Om ni verkligen vill stoppa honom, alltså.
Du ser va fort det blir fel när man inte läser det som står..

Han får sin del när den kommer..
Att man belyser vilka som är medlemmar i organisationen är bara bra..
Och att den även godkänner såna som inte sköter sig... För att själva få fördelar emot skogsägarna...

P
P pmd skrev:
Lagar kommer alltid att tolkas olika beroende på omständigheter och vem som tolkar dem. Om alla tolkade alla lagar exakt likadant skulle vi inte behöva domstolar.
Jo någon måste ge domen.
Och det handlar isåfall om du brustit emot lagen eller ej..

Men nu blir det dels den delen men sedan också att tolka hur lagen är skriven... Inte enbart om du brutit den..

P
Maskintok skrev:
Vart i min text stod det att birdlife eller någon ur deras organisation utfört handlingen?
Jag har bara skrivit att han är medlem i birdlife inget annat.
Inlägg #73
Du beskyller Birdlife för att ha sett till det inte går att bedriva skogsbruk på privat mark pga en icke hotad fågel i samma sammanhang som du beskriver att en av metoderna är olagliga fågelholkar. Om det inte är en direkt beskyllning så är det åtminstone "guilt by association".

Inlägg #134 om lagligt upsatta fågelholkar.
"Finns små föreningar som jobbar åt birdlife.."
När man jobbar åt någon brukar det vara på dennes uppdrag.

• Haha
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Inlägg #73
Du beskyller Birdlife för att ha sett till det inte går att bedriva skogsbruk på privat mark pga en icke hotad fågel i samma sammanhang som du beskriver att en av metoderna är olagliga fågelholkar. Om det inte är en direkt beskyllning så är det åtminstone "guilt by association".

Inlägg #134 om lagligt upsatta fågelholkar.
"Finns små föreningar som jobbar åt birdlife.."
När man jobbar åt någon brukar det vara på dennes uppdrag.
Japp det är små självutnämnda hobby biologer som åker runt och gör detta, de är aktiva medlemmar i birdlife.

Hade du läst på om lavskrikemålet så hade du sett just birdlife som överklagande part..

De enda som är skyldiga i detta är skogsstyrelsen och birdlife..
Men att avverkningsanmälan skulle vara en offentlig handling... är åt helvete..
Då kan vilken organisation som helst sätta käppar i hjulen för skogsägarna.. känns det rätt?
räcker inte de statliga myndigheterna som skall granska och sköta detta?

P
Maskintok skrev:
Det var inte jag.. Utan skoge..
smart.. ännu en sak du inte läst..
Jag svarade skoge...
Vad menar du?

• Haha
1
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Vad menar du?
Bingo..

Det som skoge skrev om i sitt inlägg var om en stig som blev en väg till slut.

Sedan finns det ett fall med bombmurkla som blivit lika illa som lavskrikemålet..

Så det är inte ETT enda fall utan 3..
som man måste läsa inläggen för att förstå..
dels vilket det gäller men sedan också vad det handlar om...

P
Jag tror att den här tråden är bortom räddning. Jag har försökt få den på rätt köl men som den har utvecklats tror jag inte att den någonsin kommer att nå sitt syfte. Ska vi be en moderator stänga tråden så vi kan börja om?
Jag tvivlar starkt på att tråden kommer att dra till sig några fler deltagare som vill diskutera sakfrågan seriöst och faktabaserat.

P
P pmd skrev:
Jag tror att den här tråden är bortom räddning. Jag har försökt få den på rätt köl men som den har utvecklats tror jag inte att den någonsin kommer att nå sitt syfte. Ska vi be en moderator stänga tråden så vi kan börja om?
Jag tvivlar starkt på att tråden kommer att dra till sig några fler deltagare som vill diskutera sakfrågan seriöst och faktabaserat.
Åh så när du inte förstår vad det handlar om eller får ditt blickfång då skall trådar låsas?

Läs på och sedan ger du in igen... svårare än så är det inte.

P
Maskintok skrev:
Du ser va fort det blir fel när man inte läser det som står..
Ja, det blir ganska fort fel när du skriver …
Och att den även godkänner såna som inte sköter sig... För att själva få fördelar emot skogsägarna...
Hur går detta godkännande till?

P pmd skrev:
Var ska jag läsa på om statistik för olagliga fågelholkar?

Jag är hyfsat påläst när det gäller fåglar. Varifrån har du fått uppfattningen att BirdLife Sverige sätter up olagliga fågelholkar?
det finns många olagliga fågelholkar...
varje holk som inte markägaren är tillfrågad om är ju olaglig

• Gilla
1
  • Laddar…
P
vi får inte ha gruvdrift i Sverige.. tydligen..

idag så kom nyheten om att vanadin AB igen försöker få tillstånd om att bryta vanadin..

Hur tror vi att det går denna gång..?
Det är ju bara 3 år sedan sist..
Och kampen är 10 år lång...

P
Maskintok skrev:
Åh så när du inte förstår vad det handlar om eller får ditt blickfång då skall trådar låsas?
Nej, jag är i allmänhet helt emot att låsa trådar, så jag tar tillbaka. Du kan få ha kvar den här tråden för att skriva obegripligheter i så startar vi en ny tråd som handlar om hur vi ska kunna ha basindustri i Sverige framöver.

P
P pmd skrev:
Ja, det blir ganska fort fel när du skriver …

Hur går detta godkännande till?
De antar medlemmar som denne herre...

• Gilla
skoge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.