Medlem
· västra götaland
· 1 017 inlägg
nja, även om du köper huggen ved för 300kr/m3 så blir det billigt med vedeldning.
Den här tråden kan bli hur lång som helst för alla tycker ju att det dom har är det bästa, och vi har ju alla olika förutsättningar och prioriteringar så det är i stort sett omöjligt att ge råd i en sån här fråga.
Den här tråden kan bli hur lång som helst för alla tycker ju att det dom har är det bästa, och vi har ju alla olika förutsättningar och prioriteringar så det är i stort sett omöjligt att ge råd i en sån här fråga.
Kan inte annat än instämma med föregående talare. Alla har olika förutsättningar så det är väldigt svårt att ge generalla råd. Sen är det ju så att med en kalkyl kan man påvisa i stort sett vad som helst, beroende på vilken produkt du vill sälja. Dock går det inte att komma ifrån att ved är det absolut billigaste. Ut och hugg, eller kolla blocket, finns ofta några som skänker bort ved om du sågar ner träden själv.
har inte somnat, varit på semester 
Trodde verkligen inte det skulle bli sådan här respons på min fråga.
Att borra efter värme går inte där jag bor
Sedan att lägga slinga är inget alt då min trädgård ser ut som fan just nu
Förra ägaren skötte inte trädgården och är en svag brant. SÅ det ska fixas men inte nu
Blir pellets, får fixa det efter semestern.
Tack alla som diskuterat detta, har hjälp
/ Håkan
Trodde verkligen inte det skulle bli sådan här respons på min fråga.
Att borra efter värme går inte där jag bor
Sedan att lägga slinga är inget alt då min trädgård ser ut som fan just nu
Förra ägaren skötte inte trädgården och är en svag brant. SÅ det ska fixas men inte nu
Blir pellets, får fixa det efter semestern.
Tack alla som diskuterat detta, har hjälp
/ Håkan
Tackar alla för tipset att skaffa beg. Verkar ju finnas en del på blocket att välja på
Nu till frågan, klarar man av att installera själv? Behövs det svetsas något?
Kan fixa gratis hjälp av en händig egenlärd rörmokare.
Vore jävligt skoj om det varit klart när sambon kommer hem från semestern på fredag
Tack på förhand
Nu till frågan, klarar man av att installera själv? Behövs det svetsas något?
Kan fixa gratis hjälp av en händig egenlärd rörmokare.
Vore jävligt skoj om det varit klart när sambon kommer hem från semestern på fredag
Tack på förhand
Det är inte svårt förutsatt att du har lite el-kunskaper, den måste absolut kopplas in efter pannans överhetningsskydd.
Du kan även behöva mecka till en plåt att få fast den på som passar din panna, lite kapande och gängande antagligen.
Om du skaffar en, glöm inte att samtidigt skaffa förråd och lite start-pellets
Du kan även behöva mecka till en plåt att få fast den på som passar din panna, lite kapande och gängande antagligen.
Om du skaffar en, glöm inte att samtidigt skaffa förråd och lite start-pellets
Jag själv har inte el kunnandet men min sambos systers man har
Klart man ska ha förråd. Får bli veckoförråd som man köper klart sen bygga eget stort förråd när man fått oljetanken nerdemonterad
Jag har en cTc 265K panna från 1973.
Sotarn och rörmokarn som varit här har sagt att den är perfekt att montera pelletsbrännare på. Stämmer det?
Såg att det var runt hål vid oljebrännare så misstänket att det måste fixas
Klart man ska ha förråd. Får bli veckoförråd som man köper klart sen bygga eget stort förråd när man fått oljetanken nerdemonterad
Jag har en cTc 265K panna från 1973.
Sotarn och rörmokarn som varit här har sagt att den är perfekt att montera pelletsbrännare på. Stämmer det?
Såg att det var runt hål vid oljebrännare så misstänket att det måste fixas
Det stämmer bra att 265 funkar ypperligt med pellets, du sätter brännaren där oljebrännaren satt tidigare.
Janfire är en helt ok brännare som många använder. Fråga varför han säljer också, så det inte är för att den strulat eller nåt
Janfire är en helt ok brännare som många använder. Fråga varför han säljer också, så det inte är för att den strulat eller nåt
Något mer man ska tänka på?
Verkar nästan som om det blir för billigt att byta till pellets. 8000 för brännare med skruv, 2000 veckoförråd sen kanske max 5000 för installation
15000 totalt plus pellets
Vill inte ha elräkningar på 3000 som jag hade novembet förra året. Innan vi hade fixat det som behövdes fixas med oljepannan
Verkar nästan som om det blir för billigt att byta till pellets. 8000 för brännare med skruv, 2000 veckoförråd sen kanske max 5000 för installation
15000 totalt plus pellets
Vill inte ha elräkningar på 3000 som jag hade novembet förra året. Innan vi hade fixat det som behövdes fixas med oljepannan
Tycker det verkar bra
Ska ringa han och fråga varför han säljer
Verkar som om en kall månad går det åt 1000kg pellets = 2500 kr
Tråkigt att man inte bara kört el en riktigt kall månad så man har något att jämnföra med. Men det är ju iaf billigare än el
Klart bra deal jämnfört med tidigare, Körde ju olja i vintras men det fick jag med huset, så hade väldigt billigt i vintras. Fick fixa termostaten och några rör bara. Så kanske 1000 kr i kostnad. För hela vintern i uppvärming. Helt godkänt
Ska ringa han och fråga varför han säljer
Verkar som om en kall månad går det åt 1000kg pellets = 2500 kr
Tråkigt att man inte bara kört el en riktigt kall månad så man har något att jämnföra med. Men det är ju iaf billigare än el
Klart bra deal jämnfört med tidigare, Körde ju olja i vintras men det fick jag med huset, så hade väldigt billigt i vintras. Fick fixa termostaten och några rör bara. Så kanske 1000 kr i kostnad. För hela vintern i uppvärming. Helt godkänt