Vi fick takdropp i lilla hallen idag, jag borrade två hål i innertaket och det droppade ut lite vatten till, sen slutade det.
Bröt bort innertaket och tittade, och det såg ut så som på bilden.
Vad ska jag göra åt det, eller ska det bara få torka upp ?
Till historien så har innertaket buktat i några år, så kan det ha något med kondens att göra ? (Om det nu kan bara kondensvatten)
20 grader varmt inne och 10 minus ute.
Bröt bort innertaket och tittade, och det såg ut så som på bilden.
Vad ska jag göra åt det, eller ska det bara få torka upp ?
Till historien så har innertaket buktat i några år, så kan det ha något med kondens att göra ? (Om det nu kan bara kondensvatten)
20 grader varmt inne och 10 minus ute.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Om det rör sig om ledningar så är det första du ska göra är att ringa försäkringsbolaget.
Vad finns där ovanför?
Vad finns där ovanför?
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 634 inlägg
Du får väl börja med att ta reda på varifrån vattnet kommer? Vad är det ovanför innertaket, är det yttertak?
Det är en stor vind ovanför, ståhöjd där sen yttertak.
Va uppe på vinden och tittade, där syns inga läkage, hade en fackman i höstas som gick igenom vinden och isolering och han hittade inget att anmärka på, spärrplasten var hel på dom punkter han hittade på.
Va uppe på vinden och tittade, där syns inga läkage, hade en fackman i höstas som gick igenom vinden och isolering och han hittade inget att anmärka på, spärrplasten var hel på dom punkter han hittade på.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Har du snö/frost på insidan yttertaket?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Angående att det buktar just där. Är ju skarvat precis där, på en längst gående balk gissar jag. Den kan ju vara vågig i sig men kan också vara den som leder fukten från ytterväggen över dörren.
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Kommer du åt den balken uppe på vinden? Vore intressant att kolla om den är fuktig närmare ytterväggen.
Klicka här för att svara

