Tog bort den gamla listen mellan dörrkarm och vägg då den var sprucken och ful, drog kalluft gjorde det också. Nu ser det dock väggen förjäklig ut och det saknas även isolering mellan karm och vägg.

Det jag tänkt göra är att lägga en drevremsa mellan dörrkarmen och väggen, sedan måste jag få upp en snygg list som också tätar bra. Lägger upp bilder på hur det ser ut, hur bör jag göra? Innerväggen har ju vittrat sönder längst in mot hörnet, det går ej att få en list att ligga an helt mot väggen då det är ojämnt, vill helst slippa slipa och hålla på . Skadad vägg och dörrkarm där listen tagits bort, synlig kalluft och bristfällig isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Dörrkarm med borttagen list, exponerad ojämn vägg och synlig brist på isolering.
Skapa konto
Skadad vägg vid dörrkarm utan list och synlig isolering med ojämn och vittrad innervägg.
Skapa konto

Latex.

L
Inte mycket att välja på , dreva och köp en hyvlad bräda sätt den kloss mot karmen och så tät det går mot väggen , efter det i med latexfog i mellanrummet bräda vägg och måla

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Tack för era svar, antagligen är det en sådan lösning som var innan också. Här är den gamla listen med en jäkla massa fogmassa kvar på :oops:. Går det att avgöra på något sätt om det är latexfog? Den e mjuk iaf. Jag vill helst undvika att spika i karmen också, tips på bra bygglim? Gammal vit list med rester av fogmassa på en träyta, visande spår av slitage och behov av rengöring.
Skapa konto
Hand håller en gammal trälist med rester av torkad, mjuk fogmassa på en trädäckbakgrund.
Skapa konto

L
Du kan även limma den med latexfog sittter bra , lägg lite tunt på hela den del som är mot karmen
Och lite tjockare mot väggen men inte hela vägen då får du inte den kloss , klicka lite här och där , och spänn mot andra väggen över natt , så sitter den , samtidigt får du en tätning mot karmen som är målningsbar , ett stämjärn att ta bort överflöd med är bra , sedan torka av med våt trasa det som pressas ut , latexfog är vattenlöslig

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.