Jag har en dilemma och hoppas att någon kan hjälpa mig att lösa den. På ett hörn på mitt hus som är byggd av lättbetong en av lättbetong block är skadat (förmiddagen en fuktskada) så jag undrar vilken material ska ja använda för att laga/gjuta den S. H

• Skadad lättbetongblock i husets hörn nära ett stuprör, liggandes bland grus och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Davidbagare
Är det en pågående eller gammal åtgärdad fuktskada?

Hej och välkommen till Byggahus!

Putsbruk

N
Måla rostskyddsfärg på järnet, och putsa med cementbruk A, alternativt 3mm B bruk.
Då menar jag längst ner.

Davidbagare Davidbagare skrev:
Det är en gammal fuktskada

Davidbagare Davidbagare skrev:
Jag har nyligen köpt huset och någon innan har försökt gjuta den med den har släppt

N neo11 skrev:
Måla rostskyddsfärg på järnet, och putsa med cementbruk A, alternativt 3mm B bruk.
Då menar jag längst ner.
Tack Neo men innan putsning måste gjutas forst för att lättbetong blocket är ganska illa skadat

N
Är väl bara att förvattna och slå på cementbruk A i omgångar. Är ju som betong, bara finare ballast.

• Gilla
fribygg
  • Laddar…
N neo11 skrev:
Är väl bara att förvattna och slå på cementbruk A i omgångar. Är ju som betong, bara finare ballast.
Jag läste någonstans att jag borde hitta någon betong som är lågalkaliskt som passar till lättbetong men det är just det som jag har problem

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.