Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Man behöver ha rätt segment och lite teknik oxå man kan inte bara nöta på färgen utan att "rensa" segmenten på ren betong med jämna mellanrum, vilka segment användes ?
Med segment menar du skiva/klinga? Jag fick med ett gäng olika. Började med den med finast yta och det hände inte ett smack så testade några andra som var grövre och det hände inte mycket. Testade sedan diamamtklinga och det fungerade väl bäst men inte tillfredsställande.

Ja precis antar att det sitter lösa segment på klingan grova segment brukar funka bäst på färg men det handlar oxå om bindningen dvs hur hård hård metallen är som är runt diamanterna samt hur dessa är positionerade i segmentet

För uppdatering så skaffade jag en handhållen betongslip tillsammans med en grovdammsugare. Rejält effektivt men sjukt dammigt. Gjorde klart rummet på ett par timmar. Lite jävlar anamma för färgen 1-2 cm intill väggen för där kom slipen inte åt. Annars mycket nöjd.

P Ptkristo skrev:
För uppdatering så skaffade jag en handhållen betongslip tillsammans med en grovdammsugare. Rejält effektivt men sjukt dammigt. Gjorde klart rummet på ett par timmar. Lite jävlar anamma för färgen 1-2 cm intill väggen för där kom slipen inte åt. Annars mycket nöjd.
Bra jobbat:) kul att du körde konceptet jag tipsade om.

Richard Malmö Richard Malmö skrev:
Bra jobbat:) kul att du körde konceptet jag tipsade om.
Stort tack för tipset. Lustigt när man söker efter svar och dessutom frågar, att det kommer så många olika svar 😁

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.