Hej! Vi vill ha en lite större altan. Vi skulle vilja få bort trappen till vänster och bygga ut altanen till vänster så vi har altan hela vägen. Tänker sen att vi kanske vill ha en lite större trapp på framsidan istället (mot gräsmattan). Har ni någon bra input till mig? Tycker ni att vi borde sänka hela altanen och bygga trapp ner från dörrarna istället? Hur skulle ni ha gjort?
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Höjden bör behållas, både för funktionen, känslan och utseendet.
Man vill inte gå upp och ner för en trappa när man ska ut med mat och annat under sommaren.
Dessutom brukar man få mer sol/ljus ju högre upp man kommer.
Riv trappan och sätt plintar på den yta där ni vill ha altanen.
Avgör sedan om trallen på den befintliga ytan ska bytas eller kan ligga kvar.
Beror i huvudsak på om dimensionen är den som man vill ha för hela konstruktionen.
Man vill inte gå upp och ner för en trappa när man ska ut med mat och annat under sommaren.
Dessutom brukar man få mer sol/ljus ju högre upp man kommer.
Riv trappan och sätt plintar på den yta där ni vill ha altanen.
Avgör sedan om trallen på den befintliga ytan ska bytas eller kan ligga kvar.
Beror i huvudsak på om dimensionen är den som man vill ha för hela konstruktionen.
Dessutom ersätt sovrumsbalkongen med en fransk balkong - blir bättre balans på gaveln.S Surkam skrev:Hej! Vi vill ha en lite större altan. Vi skulle vilja få bort trappen till vänster och bygga ut altanen till vänster så vi har altan hela vägen. Tänker sen att vi kanske vill ha en lite större trapp på framsidan istället (mot gräsmattan). Har ni någon bra input till mig? Tycker ni att vi borde sänka hela altanen och bygga trapp ner från dörrarna istället? Hur skulle ni ha gjort?
Tack på förhand!
Jag skulle ha byggt trappsteg längs / runtom hela altanen. Växelvis skulle man kunna jobba med dubbla trappsteg (för att skapa sittbänk). Då kan man ta bort räcket, springa upp / ner var man nu känner för + att man då får höjdskillnaden ner mot gräsmattan att smälta in bättre och inte kännas lika hög.
Snyggt. Får jag fråga vilket program du använt för att skapa bilden..?aeroform skrev:
Jag skulle ha byggt trappsteg längs / runtom hela altanen. Växelvis skulle man kunna jobba med dubbla trappsteg (för att skapa sittbänk). Då kan man ta bort räcket, springa upp / ner var man nu känner för + att man då får höjdskillnaden ner mot gräsmattan att smälta in bättre och inte kännas lika hög.
Klicka här för att svara