Jag ska börja isolera vinden på vårt garage och blev snabbt osäker på hur man ska lägga isoleringsskivorna vid en regel som syns på bilden. Ska man bara lägga rakt över eller ska man skära till så att det passar i respektive fack och sen lägga en passbit ovanpå regeln?

Tack på förhand för kloka råd!
 
  • Isoleringsskiva på ett vindsbjälklag med träregel, röd markering över regel. Fråga om isoleringens passform över eller runt regeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du inte redan köpt isolering vill jag föreslå lösull, om du redan har isolering i skivor får du ju se till att skära den så den passar i facken.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.