Jag ska koppla in ett par elpatroner. Till de följde det med en effektvakt. Elpatronerna har separat termostat och övertemperaturskydd som sitter i dykrör och styr kontaktorer i vakten. Strömtransformatorerna som ska sitta i centralen saknas, och jag behöver inte kontrollera effekten. Elektrikern menade att det nog skulle gå bra utan strömtransformatorer. Men jag har inget kopplingsschema. Vet någon hur effektvakten El-on från Energi ekonomi i Höör Ab ska kopplas in?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hämtat från energi-ekonomi.se: "För funktion belastningsvakt skall styrningen kompletteras med en sats strömkännare Elotron TR-1, RSK 6210330 E 8828576"
En effektvakt styr ju vilken/vilka faser som belastas mer än de andra i pannan. Detta gör den beroende på hur inkommande faser belastas. Alltså måste du ha strömtrafomätning i centralen. Annars går det aldrig att få effektvaktsfunktion.
En effektvakt styr ju vilken/vilka faser som belastas mer än de andra i pannan. Detta gör den beroende på hur inkommande faser belastas. Alltså måste du ha strömtrafomätning i centralen. Annars går det aldrig att få effektvaktsfunktion.
Klicka här för att svara