Hejsan!

Det är så att vi har nyligen köpt ett hus och är inte jätte kunniga om allt. Fick en känsla idag av att gå och kolla i krypgrunden så att allt ser bra ut och då ser jag att det är typ fuktigt på plasten som finns på marken. Är det normalt att det är lite fuktigt på plasten?
 
Nja. Plasten ska ju hindra markfukt från att tränga uppåt. Men är det en pöl med vatten så har det troligtvis kommit uppifrån och runnit till den lägsta punkten.

Antagligen droppat från en buktande balk, avloppsrör eller ledning av något slag. Kan vara kondens på ett varmt avloppsrör som droppar.
 
M Mahhee skrev:
Hejsan!

Det är så att vi har nyligen köpt ett hus och är inte jätte kunniga om allt. Fick en känsla idag av att gå och kolla i krypgrunden så att allt ser bra ut och då ser jag att det är typ fuktigt på plasten som finns på marken. Är det normalt att det är lite fuktigt på plasten?
Fukt på ovansidan: något är inte ok, tex att det läcker någonstans i ett rör
Fukt på undersidan: plasten gör sitt jobb!
 
G Genomklok skrev:
Fukt på ovansidan: något är inte ok, tex att det läcker någonstans i ett rör
Fukt på undersidan: plasten gör sitt jobb!
Kollade mer noggrant idag och såg att det fukt på undersidan! Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
Småbrukaren och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.