671 läst ·
3 svar
671 läst
3 svar
Hur ska det se
Hejsan!
Det är så att vi har nyligen köpt ett hus och är inte jätte kunniga om allt. Fick en känsla idag av att gå och kolla i krypgrunden så att allt ser bra ut och då ser jag att det är typ fuktigt på plasten som finns på marken. Är det normalt att det är lite fuktigt på plasten?
Det är så att vi har nyligen köpt ett hus och är inte jätte kunniga om allt. Fick en känsla idag av att gå och kolla i krypgrunden så att allt ser bra ut och då ser jag att det är typ fuktigt på plasten som finns på marken. Är det normalt att det är lite fuktigt på plasten?
Hobbysnickare
· Västra Götaland
· 1 496 inlägg
Nja. Plasten ska ju hindra markfukt från att tränga uppåt. Men är det en pöl med vatten så har det troligtvis kommit uppifrån och runnit till den lägsta punkten.
Antagligen droppat från en buktande balk, avloppsrör eller ledning av något slag. Kan vara kondens på ett varmt avloppsrör som droppar.
Antagligen droppat från en buktande balk, avloppsrör eller ledning av något slag. Kan vara kondens på ett varmt avloppsrör som droppar.
Fukt på ovansidan: något är inte ok, tex att det läcker någonstans i ett rörM Mahhee skrev:
Fukt på undersidan: plasten gör sitt jobb!
Klicka här för att svara