21 031 läst ·
482 svar
21k läst
482 svar
Hur sjutton betalar man kontant?
En bank, det står inte vilken förbjuder en man att ta ut sina pengar som han har där i samband med att han ska flytta från Sverige.
"Samtidigt låter inte banken honom ta ut hela beloppet kontant."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...tervandringsbidrag-kommer-inte-at-sina-pengar
"Samtidigt låter inte banken honom ta ut hela beloppet kontant."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...tervandringsbidrag-kommer-inte-at-sina-pengar
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 009 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 009 inlägg
Vi har väl lika dåligt affärssinne så?L lbgu skrev:
Du tackar väl nej till 150k med Swish även om den med kontanter bara vill betala 140k? 😉
Jag har aldrig varit i situationen att jag har det valet.
När swish blivit lite mera etablerat så kommer det att bli avgifter även för privatpersoner precis som bet blev när bankerna ville att folket skulle använda bankomatkort istället för checkar som då blev belagda med avgifter och när bankkorten blivit var mans egendom då kommer den månatliga avgiften, frågan är bara om det dröjer ett eller 2-3år innan swish har avgift.L lbgu skrev:
Var väl 100tkr lite drygt, fick hela summan i 500 lappar… jäkla sätt!Intet skrev:
Risken på börsen tar jag alla gånger än att ha dessa hemma, ogillar kontanter.
Prova att gå in på ditt bank kontor med 100tkr och försök sätta in dom.
Gnäll, anser att det är mycket smidigare att sköta affärer digitalt än att hålla på att åka och hämta ut kontanter, dessutom om man ska ta ut stora summor måste man kontakta banken i förväg och boka tid.
Nä, jag är inte bakåtsträvare som en del andra även om merpart av befolkningen välkomnar det digitala
Jag betalar den hutlösa summan 74:-/halvår för mitt betalkort.I Incinerator skrev:
Dras med automatik.
Skulle samma avgift läggas på Swish så skulle det inte vara någon större post i hushållsekonomin. Allt blir dyrare, oavsett vara.
Ta bara den subtila utgiften dricka (alkohol eller inte) på uteställe.
Hur mycket betalar gemena man där årligen?
Från sällanbesökarna till veckoanhängarna.
Där har du en post som kan strypas men enkelhet.
Fast det ser ju inte så bra ut i det digitala flödet...
Själv handlar jag sällan mat/dryck ute.
Men jag har fast kostnad på 74:- per halvår i ett kort hos en bank.
Det var billigt, vilken bank är det? Jag blir bestulen på 35:-/månad av min bank men då är det med en kredit också.Krilleman skrev:
Jag betalar den hutlösa summan 74:-/halvår för mitt betalkort.
Dras med automatik.
Skulle samma avgift läggas på Swish så skulle det inte vara någon större post i hushållsekonomin. Allt blir dyrare, oavsett vara.
Ta bara den subtila utgiften dricka (alkohol eller inte) på uteställe.
Hur mycket betalar gemena man där årligen?
Från sällanbesökarna till veckoanhängarna.
Där har du en post som kan strypas men enkelhet.
Fast det ser ju inte så bra ut i det digitala flödet...
Själv handlar jag sällan mat/dryck ute.
Men jag har fast kostnad på 74:- per halvår i ett kort hos en bank.
Jag har nästan slutat att gå ut på lokal.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 855 inlägg
Det var Swishs uttalande mål när de började för en massa år sedan, då vägrade jag swish. Nu har de sagt att det inte kommer ske.I Incinerator skrev:När swish blivit lite mera etablerat så kommer det att bli avgifter även för privatpersoner precis som bet blev när bankerna ville att folket skulle använda bankomatkort istället för checkar som då blev belagda med avgifter och när bankkorten blivit var mans egendom då kommer den månatliga avgiften, frågan är bara om det dröjer ett eller 2-3år innan swish har avgift.
För företag kostar dock transaktionen, föreningen jag är kassör för får betala 1.5kr per transaktion.
Ja men dåså. Då kan du vara lugn😁.13th Marine skrev:
Du tror inte att företagen vältrar över kostnaden på dig?13th Marine skrev: