17 740 läst ·
34 svar
18k läst
34 svar
Hur sätta ikeas blankett handtag på överskåparna mm? (Bild finns)
Men just i det här fallet funkar det ju inte eftersom två handtag hade krockat (om man inte sätter handtaget på det översta skåpet i överkant förstås. Men då måste man ju vara 2.10 lång för att kunna öppna.Paul-Staffanstorp skrev:
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Syftar du på det skåpet med två lådor mellan luckorna så visst... lite knepigt kan det ju se ut med två handtag så nära varandra där men det går ju att montera om man bara släpper lite större mellanrum mellan lucka och låda.Nyfniken skrev:
Personligen tycker jag det ser värre ut att blanda liggande och stående av just den modellen, men allt är ju en smaksak...
Själv hade jag nog hoppat över handtag på den övre luckan helt och hållet för jag antar att det är ett skafferi och då har inga gäster där att göra ändå och man själv kan ju öppna den luckan utan handtag.
2.48 högt är skåpet tom. Men 2.10 hade nog räckt att man varit ändå, det går ju sträcka sig upp och öppna. Men nja . Däremot går det ju justera luckorna och lådor i höjdled, så kanske hade man kunnat trycka in det iaf.Nyfniken skrev:
egentligen håller jag med dig gällande det här med symmetrin. Det fina med att de skruvas på baksidan är iaf att det är ingen omöjlighet att göra om det om det känns väldigt fel som det sitter nu 😊.Paul-Staffanstorp skrev:
Klicka här för att svara