17 740 läst ·
34 svar
18k läst
34 svar
Hur sätta ikeas blankett handtag på överskåparna mm? (Bild finns)
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 717 inlägg
JerreEssberg: Jo, det blir de ju, men det är inte så farligt =)
KoW: Jaja =)
Värt att notera är att jag sågade av så att handtagen går att montera långt ut på luckan, detta gör att om man kan skada en lucka med gångjärnssidan på samma sida som en annan har handtagssidan (luckan över hällen i min bild)
Värt att notera är att jag sågade av så att handtagen går att montera långt ut på luckan, detta gör att om man kan skada en lucka med gångjärnssidan på samma sida som en annan har handtagssidan (luckan över hällen i min bild)
Att det inte kan sättas vid gångjärnen fattar jag så klart. Men "nederkant mot den sida som öppnas" kan ju innebära både horisontellt och vertikalt. Men förstod nu att du menade vertikalt. Dock hamnar de ju då inte längst ner i nederkanten utan några cm upp beroende på handtagens utformning.KnockOnWood skrev:
Ah, såga av kan vara ett alternativ ja om man tycker det är snyggare att ha dem ända ner/ända ut, mot kanten. Men som du säger, så blir det väl risk för skrap då, och att detta är anledningen till att de utformat dem som de gjort.13th Marine skrev:JerreEssberg: Jo, det blir de ju, men det är inte så farligt =)
Usch va svårt. Ska jag välja fulare och mer praktiskt tro...
Alltså det jag tänker är att det blir fult på just högskåp och det andra jag la in bild på, om jag sätter alla handtag horisontellt. Eftersom handtagen inte kommer hamna centrerat under varandra utan att det kommer handtag ovan och nedan i som är förskjutna åt höger (den sida luckorna öppnas). Så kanske måste sätta luck-handtagen vertikalt då....
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 717 inlägg
Blev ju bra =)
Detdär är en knepig möbelserie, just med de udda luck och lådkombinationerna.
Detdär är en knepig möbelserie, just med de udda luck och lådkombinationerna.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Liggande och centrerade på både luckor och lådor ALLA dagar i veckan när det gäller denna typ av handtag (grepplist) 
Symetri
När man tar i en sådan grepplist så känner man direkt åt vilket håll det ska öppnas liksom...
Symetri
När man tar i en sådan grepplist så känner man direkt åt vilket håll det ska öppnas liksom...