Hej!
Har dränerat huset, och har inte riktigt kommit på hur jag ska fixa grunden till vårt uterum. Tar gärna emot tips & idéer, eller om någon haft samma problem tidigare.
I hörnet mellan husvägg & uterum var där tidigare en upphöjd rabatt, som följde det ljusa partiet på källarväggen, för att ha sin högsta punkt längst in i hörnet, och likadant ut längsmed uterumsgrunden. Rabatten fick stryka på foten när vi dränerade, men jag trodde såklart att grunden till uterummet va gjuten hela vägen ner i marknivå, som den är på resterande sidor av uterummet. Men bakom rabatten så fanns det ingenting. Utan rabatten, som va delvis uppbyggd med kullersten med cementbruk i fogarna, verkar ha fungerat helt som mothåll för att hålla sanden under uterummet på plats. Och den gjutna plattan som är golvet i uterummet har bara vilat på sanden där.
Hur fixar jag detta enklast, hållbart och långsiktigt? Dubba undersidan av plattan underifrån, försöka bygga någon form och gjuta i den?
Plinta upp på något vis?
Har inga tidigare erfarenheter av liknande arbete, så all hjälp mottages tacksamt!