Hej!
Har dränerat huset, och har inte riktigt kommit på hur jag ska fixa grunden till vårt uterum. Tar gärna emot tips & idéer, eller om någon haft samma problem tidigare.

I hörnet mellan husvägg & uterum var där tidigare en upphöjd rabatt, som följde det ljusa partiet på källarväggen, för att ha sin högsta punkt längst in i hörnet, och likadant ut längsmed uterumsgrunden. Rabatten fick stryka på foten när vi dränerade, men jag trodde såklart att grunden till uterummet va gjuten hela vägen ner i marknivå, som den är på resterande sidor av uterummet. Men bakom rabatten så fanns det ingenting. Utan rabatten, som va delvis uppbyggd med kullersten med cementbruk i fogarna, verkar ha fungerat helt som mothåll för att hålla sanden under uterummet på plats. Och den gjutna plattan som är golvet i uterummet har bara vilat på sanden där.

Hur fixar jag detta enklast, hållbart och långsiktigt? Dubba undersidan av plattan underifrån, försöka bygga någon form och gjuta i den?

Plinta upp på något vis?

Har inga tidigare erfarenheter av liknande arbete, så all hjälp mottages tacksamt!

• Husvägg och uterum med synlig grund där rabatten har avlägsnats, marken delvis uppgrävd och blottlagd jord syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Uppgrävt hörn av husvägg och uterum med synlig jord och gräs efter dränering, där en tidigare rabatt varit belägen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
yonna
  • Laddar…
Här va det torrt! Testar att blåsa liv i denna tråden igen ifall det är någon som åtminstone kan killgissa lite😉

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.