1x4 är bra om du behöver dra installationer mellan pelarna annars går det lika bra med 1x1 och dom behöver inte vara tjockare
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 skrev:
1x4 är bra om du behöver dra installationer mellan pelarna annars går det lika bra med 1x1 och dom behöver inte vara tjockare
Finns det några generella råd, annat än det som redan givits, för att kapa ur och gjuta nytt? Finns det någon guide eller liknande när det gäller att "dubba" t.ex? Hur långt ska man borra in i gamla plattan? Dimension på armeringsjärn? Ankarmassa? Osv. :giggle:
 
Generellt ska man ersätta dom järn som man kapar bort. Borra 150mm in i plattan och kema fast järnen.
I ditt fall skull jag borra in 10 mm järn c/c 150mm
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.