Hej!
Har ett badrum där silikonfogen (som är lite övermålad) börjat röra lite på sig mellan vägg och tak. Anledningen till rörelsen är tyvärr arbete på utsidan av väggen.

Jag önskar nu tips på hur man tätar detta på bästa sätt. Jag hade hoppats på att slippa ta bort den gamla silikonen eftersom jag då säkert riskerar att skada färgen i taket. Men på Casco så rekomenderar man att man tar bort och lägger i ny. (Men jag vill ju helst slippa måla om taket).

Tacksam för tips på hur andra har gjort. Finns det någon teknik som proffsen använder sig av med t ex rakblad och mothåll eller dylikt för att skära upp ett snitt?

Jättetacksam för tips.
Mvh
Fredrik

• silikonfog.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade tagit ett yrkesblad/rakblad och skurit bort det. Du behöver inte gå så djupt om du skall lägga på en ny fog. Det finns medel att ta bort silikon med men det kanske finns risk för att du skadar färgen i taket då.

Eller också limmar du en tunn list mot taket istället. Finns inget krav på att det skall finnas täskikt mot taket i ett badrum.

Hej!
Tusen tack för ditt svar.
Jag ska försöka ta bort så mycket fog jag kan utan att skada taket och sedan lägga på ny.

Mvh
Fredrik

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.