Hej! Mitt i en renovering, och har börjat fundera över den gamla eldstaden. Såsmåningom ska en kasett in, men just nu fokuserar jag på att få eldstaden i okej skick utvändigt.
Tänkte bara göra enklast möjliga och följa den gamla formen. En del av ena hörnet knackades bort under rivningen av rummet och behöver byggas upp på nytt. Några tips och idéer på hur jag bör gå tillväga? Har aldrig murat/gjutit/armerar i mitt liv.
(Side note: träreglarna mot murstocken ska bytas mot metallreglar, för så här får vi inte ha det?)
Tänkte bara göra enklast möjliga och följa den gamla formen. En del av ena hörnet knackades bort under rivningen av rummet och behöver byggas upp på nytt. Några tips och idéer på hur jag bör gå tillväga? Har aldrig murat/gjutit/armerar i mitt liv.
(Side note: träreglarna mot murstocken ska bytas mot metallreglar, för så här får vi inte ha det?)
Klicka här för att svara


