J Jaggatagga skrev:
Men jösses vilken ogenomtänkt dusch.

Försök rucka på flexslangen med ett kvastskaft eller något samtidigt som ni försöker tvinga fram ett vattentryck ovanifrån.

Det har hjälp mig när flexslangar varit fulla med hår och gegga.
Den är vidrig. Du menar att rucka på slangen underifrån?

Så tänkte jag

Skärmavbild av mobil webbläsare, bild på avlopp, röda markeringar runt mitt, eventuellt problemområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nino nino skrev:
Det går inte att lossa på den vita vid avloppet i duschen, eller är det helgjutet golv?
Tycker mig se en kant?
Men det borde ju ha stått i instruktionsboken
Det är helgjutet. Tyvärr.

M Malinlars skrev:
Den är vidrig. Du menar att rucka på slangen underifrån?
Lyft den veckade slangen upp och ner fram och tillbaka så kan proppen släppa, om det är där den är. Behövs vattentryck också.

nino nino skrev:
Rinner vattnet ur duschen eller svämmar det över där med? Om vattnet försvinner från duschen så är ju stoppet i golvbrunnen, rinner det dåligt från duschen så bör ju slangen/duschens vattenlås vara tätt men samtidigt så borde ju då golvbrunnen svälja vattnet så det inte rinner ut på golvet
Det rinner ut på golvet under duschen. Vet dock inte exakt var det svämmar över. Det rinner dock ner dåligt från duschen också så svämmar över där med

Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nej natriumhydroxid skapar inte skador i de kommunala avloppssystemet. Det består av natriumjoner och hydroxidjoner, d v s joner som är talrika i avloppsvatten. Det är bara den direkta risken för ögonskador och att nåt barn får det i mun/hals som gör att man kan avråda ifrån det. Det har alltså ingen särskild miljöbelastning att ta hänsyn till.
de skador man pratar om är ju i gjutjärnsrör som ändå finns lite här och var. Sen tror jag väl inte de avråder och rent av vill förbjuda dylika kemikalier i avloppen av hänsyn till användaren? Borde ju rimligen ligga nå mer bakom........

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Så tänkte jag

[bild]
Nej tyvärr inte. Hade ju varit väldigt fiffigt annars.

• Gilla
nino
  • Laddar…
S
Gör en krok av en ståltråd och dra ut den tunna vita slangen. Vi har en sån till avloppet i badkaret och den blir lätt igensatt.

C
Förr eller senare måste kabinen skjutas åt sidan och brunnen och avloppsslangen rengöras ordentligt.
Det torde vara allmän kännedom kan man tycka. 🤔

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
S BTR skrev:
Gör en krok av en ståltråd och dra ut den tunna vita slangen. Vi har en sån till avloppet i badkaret och den blir lätt igensatt.
Hur får man tillbaka den sen då?

C cpalm skrev:
Förr eller senare måste kabinen skjutas åt sidan och brunnen och avloppsslangen rengöras ordentligt.
Det torde vara allmän kännedom kan man tycka. 🤔
Jag vet. Vi har dock stoppat huvudet i sanden och skjutit problemet framför oss. Men nu behöver vi ta tag i det.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Är ju inget ovanligt byggnadssätt utomlands...........ev problem på vägen får man lösa då typ. Jänkarna älskar ju sånt här och bygger in badkar ovanpå ordinarie brunnar osv osv.....Blir det problem så river man sig fram.........Den dagen den sorgen typ. Bara det är vacker när det är nygjort.

engs
M Marcus123456 skrev:
Clas ohlson har en propplösare som faktiskt funkar. Häll i och låt verka i flera omgångar. Låter som du måste försöka få ner det i vattenlåset dock.
"Mudin Express"? Ska enligt reklamen inte ge några stenar, verkar få bra recensioner.
M Malinlars skrev:
Lägenheten är byggd 2007 av någon firma från Holland. Så att få tag i de som byggt är nog svårt. Ägaren innan var inte den första ägaren utan innan honom bodde en Holländare i lägenheten och det var han som hade den dåliga smaken att installera detta monster.

Vi har haft på vår agenda att riva ut eländet men inte tagit oss för. Är dessutom helt omöljigt att få tag på hantverkar på denna skidort, de verkar inte vara intresserade av jobb (trust me, vi har jagat och jagat). Vi har själva tummen mitt i handen (som ni kanske märker) så vi kan liksom inte byta ut det själva.

Att tillägga finns ett lika fruktansvärt badkar i samma badrum som även det liknar någon slags kommandocentral. Båda dessa monster måste bort.
Hur ser det ut där du pillat bort kakelplattorna runt? Sitter dessa så de är rent kosmetiskt och inte förstör tätskiktet när de är borta borde man väl kunna installera en ny duschkabin?

Nån variant som inte byggs in och är lättare under håll då.

S Stefan1972 skrev:
Är ju inget ovanligt byggnadssätt utomlands...........ev problem på vägen får man lösa då typ. Jänkarna älskar ju sånt här och bygger in badkar ovanpå ordinarie brunnar osv osv.....Blir det problem så river man sig fram.........Den dagen den sorgen typ. Bara det är vacker när det är nygjort.
Tror det är exakt så som det gått till här. Så puckat.

engs engs skrev:
"Mudin Express"? Ska enligt reklamen inte ge några stenar, verkar få bra recensioner.

Hur ser det ut där du pillat bort kakelplattorna runt? Sitter dessa så de är rent kosmetiskt och inte förstör tätskiktet när de är borta borde man väl kunna installera en ny duschkabin?

Nån variant som inte byggs in och är lättare under håll då.
Tror inte de förstör något tätskikt

• Golv och vägg med trasig plastdel, samlade smuts och skräp. Reparation eller städning kan behövas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.