Vi har en sliten trappa målad i nån seg färg. Nu håller färgen på att trilla bort från gåytorna och tar då med sig en bit av betongen(cementen?). Hur går jag tillväga för att renovera? Skrapa bort allt löst, fylla på med vad i hålen? Vilken sorts färg ska jag använda? Blanda grus i färgen för att det inte ska bli halt? Nån som har gjort något liknande och kan tipsa?
Jag vet inte vill jag börja med att säga jag har inte erfarenhet av det själv.
Men förra gången jag läste en sån tråd var rådet att ta bort allt löst, fylla i med betong och sen måla med silikatfärg. När du lagar med betong måste underlaget vara blött.
Men förra gången jag läste en sån tråd var rådet att ta bort allt löst, fylla i med betong och sen måla med silikatfärg. När du lagar med betong måste underlaget vara blött.
Bästa svaret
Beror på hur stora hål du får och om du får fram gjutjärn, men är det mindre hål är Ardex A46 trevlig att jobba med.
Skrapa och slipa noggrant och reparera hålen.
Jag skulle inte måla, utan lägga en epoxy med sten, eller en massa avsedd för trappa utomhus.
Skrapa och slipa noggrant och reparera hålen.
Jag skulle inte måla, utan lägga en epoxy med sten, eller en massa avsedd för trappa utomhus.
Kanon! Tack! Kan Ardex även användas för lagning av bruk mellan mexiteglet?anders07 skrev:
Är det nån som har erfarenhet av https://www.duracoat.se/ eller liknande produkter?
Vad är fördelen med ardex jämfört med vanlig färdigblandad betong?anders07 skrev:
Snabbtorkande, mycket god vidhäftning, tål frost bättre och är smidigare att jobba med och få slätt.Farstatjej90 skrev:
Betong fäster förvisso, men kommer det fukt bakom kan det lättare bli frostsprängning och det är lite jobbigare att fylla med.
Betong kan absolut fungera det också!
Inte blött, fuktigt funkar bättre😉Farstatjej90 skrev:
Klicka här för att svara
