Hej, jag skall sätta upp ett köksskåp i sommarstugan tänkte jag.

Jag har då sökt reglarna med en liten apparat, men blir inte riktigt klok på detta.

Så jag funderar om någon vet hur man reglade på 60-talet?

Jag kan se på spikraden (Panelen) att det verkar vara cc500. Jag hittar även dessa reglar tycker jag med maskinen. MEN tittar jag sedan i en ventil på utsidan (se dåliga bilden), så ser jag ju en tunn regel med. Så då funderar jag om man satte dessa för inneväggarna (masonit)?

Jag verkar nämligen finna denna med på insidan, men det verkar även finnas fler reglar mellan dessa cc500. Är det dessa småregnar det, för att ge stabilitet till masoniten?

Någon som har koll på detta?

Mvh
Per

Sommarstugor byggdes förr ofta av ägaren eller lokala hantverkare. Så svaret är nog, man gjorde lite ”hur som helst”.

Kunde både vara varierande kunskap, skicklighet och diverse återvunnet material. Där ekonomin också garanterat styrde hur avancerat man byggde.

S skogstomten skrev:
Sommarstugor byggdes förr ofta av ägaren eller lokala hantverkare. Så svaret är nog, man gjorde lite ”hur som helst”.

Kunde både vara varierande kunskap, skicklighet och diverse återvunnet material. Där ekonomin också garanterat styrde hur avancerat man byggde.
Jo tack det märker jag

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.