Tjena!

Behöver råd o tips då jag har noll koll på ämnet.

Drömmer om att bygga ett rejält varmgarage med loft på platta (80-90 kvm). Utanför detaljplan.

Problemet är att det står ett isolerat förråd på 13 kvm i vägen (inte jag som byggde det där…).

Funderar på olika alternativ.

Alt 1:
Flytta hela förrådet + plattan och sälja eller demontera. Går det att lyfta bort helt förråd+platta med kranbil? Eller bara förrådet och lämna plattan? Köper folk flyttade förråd?

Alt 2:
Låt förrådet stå och gjuta ny platta direkt intill förrådets platta (vänster om förrådet i bild). Sen bygga ihop garage och förråd. Montera ner förrådets tak och sen bygga nytt sadeltak över allt.

Alt 3:
Bygga separat garage bredvid förrådet. Dock blir det mycket mindre än vad jag vill och det kommer krävas enorma mängder fyllning för att få upp marken i nivå. Dessutom behöver jag flytta minireningsverket (Ecobox).

Tänker anlita firma såklart, men tänker vara med och bygga så mycket jag orkar samt få hjälp av kunniga vänner.

Kommer göras i etapper pga ekonomin.
Viktiga är att jag blir 100% nöjd med slutresultatet och inte ångra nåt efter några år.

Funderar över kostnad, arbetsinsats, konstruktionsmässigt, snyggast och bäst slutresultat.

Hur tänker ni?

• Litet isolerat förråd med vit dörr och gråa väggar, stående på grusad yta framför en skogsdunge och himlen molnig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerat förråd i trädgård med grusgång och minireningsverk i förgrunden, omgiven av skog och molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Jorel03
  • Laddar…
Du får nog lätt 10-20 tusen för förrådet. Men det lär kosta en del att flytta det i sin helhet.

• Gilla
Dean W
  • Laddar…
Hej och välkommen till forumet!

Förrådet exklusive grund går nog att sälja om priset är rätt, jag betvivlar att pengarna från en sån försäljning räcker för att låta ta bort grundplattan och deponera resterna.

• Gilla
Dean W
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.