På byggmax finns färdigmålade takskivor, liknande Huntonit, jag skulle vilja få upp i mitt kök/hall för smidighetens skull. Dessa är 12*600*1200. Jag ska sänka mitt befintliga tak med ca 10cm för att få plats med el o spottar oxå, och tänkte först bygga en ram runt rummet av 95*45 reglar. Hur reglar jag sen ? Stort plus till den som kan skissa lite snabbt i paint o visa på bild :)
Eftersom dem är färdigmålade så antog jag dem bara skulle fästas i kanterna på urfräsningen men då blir det kanske för svagt på mitten?

jag skulle nog ha reglat med 45x70 på c/c 600, under dessa hade jag skruvat en gles 28x70 c/c 300 att skruva dina 12mm skivor på, då har du säkt taket totalt 110mm.
skulle aldrig skruva nåt i taket glesare än 300 men nu vet jag inte hur de skivorna ser ut, men är det 12mm tjockt tror jag de kommer att "hänga" om du skruvar på 600. Det brde väl finnas en monteringsanvisning på dem kan man tycka. så lite spackla och bättringsmåla kanske.

Glöm inte att lägga in extra träbitar över skarvarna att skruva i när där du skarvar på långa hållet också så det inte glipar där.

Gjorde en ritning åt dig, jag är hopplöst dålig på paint så jag gjorde den i Acad istället, men jag har inte en susning om hur jag infogar den på nåt vettigt sätt i meddelandet, jag kanske kan skicka den om du vill ha den, vad vet jag.

Tack för att du tog dig tid ! :) skicka gärna ritningen till Robban.Petersson@spray.se Har inget CAD-program att öppna det i men det kanske går med nått annat?
Mvh Robban

Ja du fick den som PDF nu, jag antar att alla har Adobe
Vet ju inte vad du kan så är texten lite övertydlig kan du ju läsa fort ;)

Som jag skrev i mailet, så gick det lite fort men är det ¨nåt du inte hänger med på eller som ser konstigt ut så får du höra av dig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.