1 178 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Hur mycket vädring i uterum?
Vi ska bygga uterum mot husets fasad i sydostläge för användning vår till höst. Jag grunnar på hur mycket vädringsmöjligheter man behöver för att kunna hålla en bra temperatur i uterummet den varmare delen av säsongen. Uterummet kommer att bestå av 6x5 glaspartier á 70 cm. Tanken är att ha 3 st öppningsbara partier mot nordost och 2 st öppningsbara partier mot sydväst. Bara fasta partier mot sydost. Räcker det för att kunna vädra ut ordentligt? Vi har även en uteplats som vi kommer att fortsätta använda de dagar som är tillräckligt varma för att tillåta detta, så uterummet behöver inte kunna vara behagligt de varmaste dagarna på sommaren - då kommer vi ändå att sitta utomhus.
Era erfarenhet kring detta mottages tacksamt
Era erfarenhet kring detta mottages tacksamt
Klicka här för att svara